راه آهنی که ناتمام باقی ماند

انتقاد نماینده مردم آستارا از تعطیلی پروژه راه آهن آستارا

0 556

“ولی داداشی” نماینده مردم آستارا در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مورد اجرای پروژه راه‌ آهن آستارا – ‌آستارا گفت: این پروژه عملا تعطیل شده و هیچ پیشرفت فیزیکی خاصی ندارد. مردم و مسئولین بندر مرزی آستارا از توقف عملیات اجرایی طرح ملی راه آهن این شهرستان در همسایگی جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده و رفع موانع کار این مسیر مهم اقتصادی و ریلی را خواستار هستند.

نماینده مردم آستارا افزود: کشور جمهوری آذربایجان برای ساخت پروژه راه آهن آستارا به آستارا حدود ۶۰ میلیون دلاراعتبارصرف کرده است و با وجود مشارکت وسرمایه‌گذاری بسیارخوبی که انجام شده این پروژه بسیارمهم درحال حاضربه علل مختلفی متوقف شده است.
وی از عدم پاسخگویی شرکت ساخت توسعه کشور و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در برابر مشکلاتی که در اجرای پروژه ایجاد شده انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی پروژه راه آهن آستارا به آذربایجان را رها کرده و کاری برای آن انجام نمی‌دهد.
شهرستان مرزی بندر آستارا درغرب گیلان با جمهوری آذربایجان سه مرز آبی، خاکی و ریلی دارد و با افتتاح خط ریلی ایران و آذربایجان درآستارا در فروردین ماه سال ۹۷، وارسال قطارهای حامل چوب آلات ازروسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا فعالیت خود را آغاز کرد. با اتمام پروژه ساخت راه آهن رشت قزوین دولت دریکی از مصوبات سفرریاست جمهوری به استان مقررکرد درراستای توسعه اقتصادی و اتصال به کریدور شمال به جنوب درمدت زمان سه سال به خط راه آهن رشت و کریدور شمال به جنوب متصل شود.
پیش ازاین از سوی نمایند مردم آستار نیزعنوان شده بود که بی دقتی و کوتاهی هایی که توسط دفتر نهاد ریاست جمهوری درزمان تنظیم قرارداد صورت گرفت موجب شد پروژه با یک سوم پیشرفت تعطیل شود و بلاتکلیف باقی بماند واین مسئله ضرر و زیان هایی را متوجه کشورخواهد کرد.
توقف عملیات اجرایی طرح ملی راه آهن آستارا درزمان اجرای تحریم های سخت بین المللی در حالی صورت گرفته که بسیاری از کشورهای منطقه و تجار داخلی و خارجی به تحولات اقتصادی و تجارت در این مسیر چشم دوخته بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.