روند شیوع کرونا در گیلان کاهشی نیست

0 399

در حالیکه « کیانوش جهانپور» سخنگوی وزرات بهداشت اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷۸ مورد جدید قطعی کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند، سهم گیلان در آمار مبتلایان جدید ۴۵ نفر بوده است. این یعنی اینکه ویروس کرونا همچنان در استان در حال پیشتازی است و کاهشی در آمار مبتلایان دیده نشده است.

در همین رابطه نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با تأکید بر کاهشی نبودن شیوع کرونا در گیلان گفت: با اقدامات انجام‌شده به نقطه ثابتی رسیدیم ولی این به معنا کاهشی بودن روند کرونا در استان نیست زیرا ممکن است با بحران جدید مواجه شویم.

«محمدحسین قربانی» با اشاره به بستری شدن هزار و ۲۷۰ بیمار در بیمارستان‌های استان گفت: درطی این مدت با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم کمی وضعیت خود را تثبیت و از اوج ‌گیری ویروس کرونا جلوگیری کنیم اما نگرانی ما بی‌توجهی مردم به خود قرنطینه کردن است زیرا با ادامه همین روند با افزایش بحران و مبتلایان جدید مواجه می‌شویم.

قربانی با تکذیب کاهشی خواندن روند شیوع کرونا در استان تاکید کرد: مردم با رعایت نکات بهداشتی باعث شدند یک بحران را پشت سر گذاشته و به روند ثابتی برسیم ولی همچنان گیلان کانون ویروس کرونا بوده و روند ما در استان کاهشی نیست لذا اگر مردم بحران را جدی نگیرند با مشکلات بسیار روبه ‌رو می‌شویم زیرا کادر درمانی استان به دلیل خستگی توان مقابله با بحران جدید را ندارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌ها درخصوص زمان کنترل ویروس کرونا در استان گفت: نمی‌توان تاریخی دقیق برای کنترل این ویروس درگیلان اعلام کرد ولی اگر همه‌ی مردم رعایت نکات بهداشتی و خود قرنطینه کردن را افزایش دهند، امیدواریم ویروس کرونا در ۱۰ روز اول فروردین روند نزولی پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.