زباله های عفونی در سراوان دفن بهداشتی می شوند

تجهیز پاکبانان شهرداری به لوازم حفاظتی

0 385

حضور رفتگران و پاکبانان شهرداری برای جمع آوری زباله های شهری و روستایی  که از جمله آسیب پذیرترین افراد در مواجه با  بیماری کرونا هستند،  این روزها یکی از دغدغه های خانواده های این قشر و شهروندان شده است. این درحالیست که شنیده شده برخی از این این افراد  بدون لوازم بهداشتی و پیشگیری در سطح شهر حضور دارند .

در همین رابطه «علیرضا حاجی پور» مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری در گفت و گو با مرور از تامین و توزیع هر روزه ماسک و دستکش به پاک بانان شهرداری رشت خبر داد.

حاجی پور گفت: ۱۰۵۰ نفر از نیروهای شرکتی و کارگری و شهربانان ساختمانی سازمان پسماند شهرداری رشت به دلیل اینکه نمی توان کار جمع آوری زباله ها را تعطیل کنیم به لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش تجهیز شده اند.

وی افزود: حدود ۸۰۰ نفر از رفتگران سازمان پسماند در سطح شهر رشت در حال پاکبانی هستند و خوشبختانه تا امروز موردی از ابتلای پاکبانان شهرداری به ویروس کرونا به ما گزارش نشده است و شهروندان نگران نباشند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری همچنین  در خصوص جداسازی زباله های عفونی و تنفسی از سایر زباله ها در سایت سراوان رشت گفت: خودروهای جمع آوری زباله های عفونی و  تنفسی از سایر خودروهای جمع آوری زباله شهری جدا سازی شده اند و در سایت سراوان رشت نیز قسمت جداگانه ای برای دفن این زباله ها در نظر گرفتیم که بلافاصله مورد سم پاشی و آهک ریزی قرار می گیرند.

این مسوول شهرداری رشت درخصوص پرداخت حقوق و عیدی پاکبانان شهرداری افزود: تا پیش از پایان سال حقوق بهمن به همراه عیدی به حساب پاکبانان واریز می‌شود و به احتمال زیاد حقوق اسفند ماه در ابتدای سال آینده واریز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.