تعیین تکلیف معضل پسماند و زباله سوز سراوان تا دوهفته آینده

تداوم وعده های تمام نشدنی مسوولان استان؛

0 159

استاندار گیلان، از تعیین تکلیف معضل پسماند و زباله سوز سراوان تا دوهفته آینده خبر داد و گفت: هیأت دولت ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند و زباله سوز سراوان اختصاص داده است.

«اسدالله عباسی» با اشاره به نشست رییس جمهور در روز پنج شنبه ۴ آبان گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل زباله سوز سراوان اختصاص یافت و روز دوشنبه ۸ آبان قرار است در جلسه‌ای در دفتر مشاور رییس جمهور برای تعیین تکلیف پیمانکار و مشکل زباله سوز تصمیم گیری نهایی انجام شود.

استاندار در حاشیه نشست ساماندهی پسماند که با حضور سرمایه گذار و پیمانکاراین طرح و کارشناسان دراستانداری برگزار شد، تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون اقدامات اصولی برای حل مشکل پسماند در گیلان و زباله سوزسراوان در حال انجام است.

جدیدترین وعده ساماندهی پسماند گیلان و لندفیل سراوان امروز در حالی از سوی استاندار گیلان مطرح شد که طبق وعده و التیماتوم سال گذشته وزارت کشور و استانداری گیلان می‌بایست آبان ماه امسال، پایان انتقال زباله به سراوان رشت باشد.

 سال گذشته بعد از بروز چالش‌های اجتماعی به وجود آمده در منطقه سراوان و هشدار وزارت کشور مبنی بر پایان انتقال زباله به این مکان، استاندار گیلان با تشکیل جلسه‌ای در محل لندفیل زباله سراوان از انتخاب مکان جدید دفن زباله‌ها و بسته شدن لندفیل سراوان بروی ورود زباله‌های رشت و شهرهای اطراف خبر داده بود. انتخاب مکان جدیدی که با واکنش های منفی زیادی از سوی مسوولان شهرستان رودبار مواجه شد.

با این حال با گذشت یکسال از این سخنان نه تنها از مکان جدید دفن زباله‌های رشت رونمایی نشد بلکه بعد از چند ماه پرتنش و جلوگیری از ورود زباله‌های شهری و روستایی به سراوان و سوزاندن این زباله ها در روستاها، مردم این منطقه همچنان شاهد ادامه ورود زباله شهرهای مختلف گیلان به سراوان هستند.

این درحالیست که همزمان روند احداث نیروگاه زباله سوز و توسعه کارخانه کود آلی علیرغم تزریق اعتبارات، پس از یک دهه همچنان مبهم و بلاتکلیف باقی مانده است .

به نظر می‌رسد بیش ازآنکه ادامه انتقال زباله‌ها به سراوان، نفوذ شیرابه، آلودگی‌های محیط زیستی و … چالش و بحران مردم منطقه باشد؛ وعده‌های تمام نشدنی و بی عملی مسؤولان استان در مدیریت منابع و اعتبارات پسماند گیلان به ابر بحران زباله در گیلان تبدیل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.