سهم ۳ هزار واحدی گیلانی ها از مسکن ملی

0 426

در حالیکه از سوی دولت اعلام شده در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور ساخته می شود ، سهم استان گیلان در این طرح ۳ هزار واحد مسکونی است.

« رضا علی نیا» معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی گیلان در گفت و گو با مرور با اعلام این خبر گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن در گیلان و در شهرهای رشت ، انزلی و لاهیجان  بزودی آغاز می شود. دراین شهرها زمین مناسب وجود دارد و سرمایه گذار نیزاعلام آمادگی  کرده است لذا بزودی شرایط  ثبت نام برای  متقاضیان با فراهم شدن بستراینترنت دراستان اعلام می شود.
وی گفت: سهمیه استان دراین طرح ۳ هزار واحد است که اگر شهرستان های دیگر استان که زمین مناسب داشته باشند و سرمایه گذار نیز اعلام آمادگی کند می توانند درآن شرکت کنند.
وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است. از میان این تعداد واحد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای کشور با اولویت شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر برعهده دارد. همچنین سهم شهرهای جدید کشوردراین طرح ۲۰۰ هزار واحد اعلام  شده است. تا کنون نیز ۱۰ استان سیستان و بلوچستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری، کردستان ، گلستان و کرمان در طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.