اجاره بها در انتظار اعلام نرخ تورم

یش بینی 25 الی 30 درصدی اجاره مسکن در رشت

0 399

در حالی که کارشناسان از افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی اجاره بهای مسکن تهران در سال جدید خبر می دهند اما بازار مسکن شهرستان رشت در انتظار اعلام نرخ تورم در اردیبهشت ماه پیش رو است.

 به گفته «علی حامی احمدی» رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان رشت به مرور، در حال حاضر نرخ اجاره بهای سال جدید در رشت با افزایش مواجه نشده، چون به دلیل ایام نوروز، ماه رمضان و بازگشایی مدارس هنوز نقل مکان مستاجرین آغاز نشده و تقاضا برای مسکن اجاره ای جدید در بازار وجود ندارد.

 احمدی با تاکید به اینکه معمولا هر سال اردیبهشت ماه بعد از اعلام نرخ تورم فروردین، بازار اجاره مسکن در رشت تعیین نرخ می شود افزود: پیش بینی می کنیم با توجه به تورم موجود و افزایش بی رویه ارزاق و سبد کالای عمومی، نرخ اجاره بها در رشت چیزی بین ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش بیابد.

 رییس اتحادیه مشاورین املاک رشت، بالاترین نرخ اجاره بهای مسکن در رشت را مربوط به گلساربا اخذ اجاره های ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی و کمترین اجاره را در مناطق حمیدیان، حافظ آباد، عینک، پیرکلاچای، انبار نفت ،لاکان و مسکن مهر اعلام کرد و گفت: نرخ اجاره دراین مناطق با ودیعه های ۳۰ تا ۵۰ میلیونی و ماهانه تا ۵/۲ میلیون تومان رسیده است.

 احمدس همچنین در خصوص ورود خانه های جدید به بازار اجاره مسکن در پی اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: این موضوع چندان در رشت موضوعویت ندارد. چراکه تعداد خانه های دوم وسوم خالی در این شهر کمتر از ۱۰ درصد بوده و عمده خانه خالی های موجود نیز به دلیل مسایل وراثتی، فوت صاحبین و اختلافات مالی خالی هستند که تاثیری در کاهش نرخ اجاره بهای مسکن در رشت نداشته اند.  همچنین ساخت مسکن ملی و اجرای نهضت مسکن به دلیل اینکه هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند تاثیری در خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در رشت نگذاشته است.

علی حامی احمدی تاکید کرد: بازار مسکن دستورپذیر نیست و نمی‌توان با بخشنامه آن را کنترل کرد. از اینرو صاحبخانه ها با توجه به تورم و رشد قیمت ارز نسبت به افزایش قیمت اجاره بها اقدام می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.