شهردار رشت استیضاح شد

ناصر حاج‌محمدی با چهار رای موافق و شش رای مخالف استیضاح شد

0 514

جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت با موضوع سوال از شهردار رشت عصر امروز، ۲۳ تیرماه ۹۹ در صحن شورا برگزار شد.

اسماعیل حاجی‌پور در ابتدای این جلسه گفت: سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورای شهر است و هیچکس نباید از این موضوع گلایه کند.

حاجی‌پور در پاسخ به انتقاداتی که به او وارد می‌شود گفت: جلسه سوال از شهردار را من برگزار نکرده‌ام و فقط هماهنگ‌کننده آن بوده‌ام.

در ادامه بهراد ذاکری، عضو دیگری از شورا گفت: باید برای تجمعات شهر در شرایط کرونایی فکری کنیم. ذاکری در این جلسه ترجیح داد به جای طرح مسائل مربوط به استیضاح شهردار رشت از موضوعات مرتبط با کمیسیون خود سخن بگوید. او با ابراز نگرانی از افزایش وسعت یکی از قبرستان‌های رشت ادامه داد: این قبرستان در نزدیکی رودخانه قرار دارد و روز به روز هم به مساحتش اضافه می‌شود. ما بارها به شبکه بهداشت و سایر نهادهای مرتبط نامه زدیم اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

پس از این ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت برای پاسخ به اعضای شورا آماده شد. او گفت: عملکرد من بر پایه ضوابط قانونی بوده است.

حاج‌محمدی در پاسخ به انتقادات پیرامون پروژه گیل‌لند و رعایت نشدن مصلحت شهرداری گفت: رشت در سال‌های اخیر نسبت به شهرهای دیگر گیلان توسعه کمتری داشته است و کرونا هم باعث شد سرمایه‌گذران با احتیاط بیشتری به سمت سرمایه‌گذاری بروند.

حاج‌محمدی درباره کارخانه کودآلی و بی‌نظمی در روند مناقصه آن نیز گفت: پس از اعلام نظر سازمان بازرسی، نتیج به تنها پیشنهاددهنده اعلام شد اما آن‌ها همچنان بر روی قیمت خود پافشاری می‌کنند. با این وجود شهرداری برای انجام مناقصه جدید اقدام کرده است.

حاج‌محمدی درباره حق بیمه پرسنل شهرداری هم گفت: بیمه شدن حق همه اعضای شهرداری است و بدهی‌هایی که در این حوزه وجود دارد مربوط به دوران کاری پیش از من است. او همچنین در توجیه بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران گفت: ما نیز مانند بسیاری از شهرداری‌های کشور به دلیل عدم وجود منابع مالی مشخص با چنین مشکل روبه‌رو هستیم.

شهردار رشت درباره انتقادات به او پیرامون انتصاب افراد غیرکارشناس در شهرداری رشت گفت: در شهرداری انتصاب افراد با استعلام از مراجع قانونی و با تکیه بر تخصص آن‌ها صورت می‌گیرد و زمانی که مشخص شود فرد توانایی لازم را ندارد عزل می‌شود.

در ادامه نوبت به امیرحسین علوی رسید تا ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در جریان مناقصه‌های این نهاد بگوید: خدا را شاهد می‌گیرم که ما تلاش میکنیم کمترین خواسته‌های نفس را در نظر بگیریم.

علوی افزود: از طرف سرمایه‌گذارن تخلفاتی مشاهده شد. اگرچه ما معتقدیم سرمایه‌گذار باید سود ببرد اما سود او نباید شهر را متضرر کند.

در پایان نیز حجت جذب، دیگر عضو شورا با تاکید بر وضعیت منطقه سراوان گفت: حل این مشکل برای ما بسیار مهم است و اگر مناقصه‌ها به درستی و در زمان مناسب انجام می‌شد اکنون هزاران تن زباله به کارخانه کود آلی تحویل داده می‌شد که این مهم دریافتی زباله سراوان را به یک – ششم کاهش می‌داد.

جذب با مطرح کردن یک موضوع مهم پیرامون سراوان گفت: اواسط سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان بودجه برای سراوان اختصاص پیدا کرد و مطالعات آن درحالی که باید یک ماهه انجام می‌شد تا پایان سال طول کشید. این موضوع باعث شد قیمت دلار افزایش پیدا کند و خرید دستگاه‌ها مشکل شود.

در پایان ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت با چهار رای موافق و شش رای مخالف موفق به کسب نظر مثبت اعضا نشد و با تایید رییس شورا در مسیر استیضاح قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.