عدم استقبال سازندگان از پروانه ساخت

روند کند صدور پروانه ساخت املاک نسقی رشت

0 211

با گذشت چند ماه از ابلاغ صدور مجوز پروانه ساخت برای اراضی نسقی، روند صدور پروانه ساخت در مناطق ۵ گانه شهرداری رشت به کندی پیش می رود.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی رشت با اعلام این خبر گفت: با وجود گذشت چند ماه از صدور این مجوز روند پروانه‌های صادره در سطح مناطق پنجگانه بسیار کند است. انتظار داریم موانع موجود در این مسیر برطرف و با همراهی دستگاه قضایی شاهد کاهش زمینه‌های تخلف ساختمانی باشیم.

در همین رابطه «رضا ویسی» معاونت شهرسازی و معماری شهرداری رشت به مرور گفت: هنوز از دریافت پروانه ساخت برای املاک نسقی استقبال چندانی نشده است. در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

 ویسی تاکید کرد: در پروسه دریافت پروانه ساختمانی برای املاک نسقی مقداری سختگیری وجود دارد و با توجه به اینکه برخی سازندگان به ساخت وساز بدون پروانه عادت کرده اند  هنوزاستقبال چندانی از آن نشده که نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر شهرداری های مناطق دراین خصوص هستیم.

معاون شهرسازی شهرداری رشت با اشاره به اینکه در ماههای اخیر صدور پروانه ساخت در سراسر کشور و شهر رشت به شدت کاهش داشته اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان در پروسه احراز مالکیت ثبت نام کرده اند و مالکیت آنها در مرحله احراز و دریافت تایید قرار دارد هنوز آمار چندانی از تعداد پروانه های صادر شده در این خصوص نداریم.

 ویسی با تاکید به این نکته که شهرداری های مناطق رشت باید تلاش و اهتمام بیشتری برای صدور پروانه ساخت و کاهش سختگیری ها داشته باشند افزود: کاهش سخت گیری مناطق موجب ترغیب سازندگان برای مراجعه به شهرداری ها و دریافت پروانه ساخت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش خلاف سازی در مناطق مختلف شهر رشت اضافه کرد: با تمهیداتی که در شهرداری رشت در خصوص تغییر میزان ارزش معاملات، راه اندازی پلیس ساختمان و پلمپ ساختمانهای خلاف و صدور پروانه ساخت از یکسال گذشته در پیش گرفته به شدت از میزان خلاف سازی کاسته شده است.

ویسی همچنین در خصوص درآمد زایی شهرداری از صدور پروانه ساخت برای املاک نسقی  به مرور پاسخ داد: اساسا صدور پروانه ساختمانی برای شهرداری منبع درآمد زایی نیست . چون این اراضی در حاشیه شهر و درطبقات کم احداث می شوند. شهرداری نیز در راستای کمک به اقشار کم درآمد این مناطق، صدور پروانه ساخت برای ساختمانهای تا سقف دو طبقه بروی پیلوت را رایگان در نظر گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت تاکید کرد: این اقدام با نگاه و رویکرد به رعایت ساخت وساز با اصول و مقررات ساختمانی و ایمن سازی از سوی شهرداری رشت انجام شده و صدور پروانه برای املاک نسقی چندان درآمدزایی برای ما به همراه نداشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.