عاطله کن، باطله کن

نامه شهردار سابق رشت به استاندار گیلان در خصوص شورای شهر

0 551

مرتضی شگفت، شهردار سابق رشت در نامه‌ای به اسدالله عباسی، استاندار گیلان، خواستار تعطیل کردن شورای شهر رشت شد.

شگفت که در فاصله‌ی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۰ خورشیدی شهردار رشت بوده است، در نامه‌ی خود به استاندار با یک روایت از سال‌های دهه ۳۰ به عباسی پیشنهاد داده است که جهت جلوگیری از هزینه‌هایش بیشتر، شورای شهر رشت را منحل کند. شگفت در نامه‌اش نوشته است:

با سلام

به نام خدا

جناب آقای استاندار شاید شما بتوانید بداد این شهر برسید

حتما اینجانب را نمی شناسید اگر از گذشته در رشت شهر بارانهای نقره ای ساکن بودید اسمی از حقیر می توانست یادتان باشد. همانطور که بنده نیز تاکنون نه بدیدارتان نایل شدم و نه اینکه قبلا نامی از شما شنیده ام ولی گفته اند که جنابعالی مدتی به عنوان نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتید بهر حال مطلبی که در زیر خواهد آمد نیاز به معرفی ما به یکدیگر نیست زیرا درد دل هر شهروند اصیل رشتی است .

امیدوارم این نوشته در اختیار شما قرار گیرد شاید راهی باشد برای نجات این شهر از شر نادانان بلایی که مدتهاست این شهر فلک زده در دستان عده ای به عنوان نمایندگان مردم با اندک آرای ماخوذه به عنوان پارلمان شهر رشت برمسند نشسته اندو رشت را به ویرانه ای تبدیل کردند آنچه از اتفاقات درون شورا و شهرداری بویژه جنگ و جدال شهردار و حامیانش در شورا در مقابل سایر شورانشینان بروز نموده جز خرابی و ویرانی عایدی نصیب مردم فهیم آن نشده بلکه حتی قادر به هماهنگی جمع آوری زباله شهر نیز نیستند.

گرچه میدانم از کم و کیف شهر آگاهید ولی شاید بخاطر قدرت حامیان طرفین مصلحت به دخالت نمی بینید که این عزمی راسخ میخواهد و دلی جسور بقیه مطلب را خواستم از اتفاقی که سالهای سال پیش در رشت برای از بین بردن شر انجمن شهر توسط استانداری با تدبیر افتاده و در روزنامه بازار سال ۱۳۳۵ آمده است بیان کنم که فکر میکنم خالی از لطف نباشد .

در روزنامه مورخ (۱۳۳۶/۱/۱۰) نوشته ای آمده است که مصادف بود با شب چهار شنبه سوری تحت عنوان : عاطله کن باطله کن

در شب چهارشنبه سوری در حواشی سرتاسر بازار رشت هر کسی بساطی پهن کرده بود و مرتباً فریاد میکشید عاطله کن ، باطله کن » میگویند جناب استاندار این مطلب را شنید و از همراهان سوال نمود که منظور از این داد و فریاد چیست؟ جواب داده شد اینها میگویند چون آخر سال است چیزهایی که عاطل است باطل کنید آقای اشتری لبخندی زد و روانه استانداری شد. و جلسه شورای شهرستان را تشکیل دادند و وضع اختلافات بین اعضاء انجمن و دخالتهای ناروای بعضی از اعضاء را بیان فرمودند و اضافه نمودند چه بهتر ما هم با مردم شهر همصدا شده انجمنی که عاطل است باطل نمائیم و حضار در جلسه بالاتفاق رای به انحلال انجمن دادند و مراتب بلافاصله به شهرداری و وزارت کشور ابلاغ گردید

حال نوبت شماست که لااقل یک یادگاری قابل قبول از خود برای آیندگان باقی گذارید.

مرتضی شگفت شهردار اسبق رشت

۲۰ آذر ۱۴۰۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.