شهردار رشت با ۸ رای، استیضاح شد

0 536

شهردار رشت با ۸ رای موافق استیضاح شد.

جلسه‌ی شورای شهر رشت با محوریت استیضاح ناصر حاج‌محمدی عصر امروز ۲۴ شهریور ۹۹ در صحن شورا برگزار شد و سرانجام وی با ۸ رای موافق استیضاح، یک رای ممتنع و دو رای مخالف برکنار شد.

به گزارش مرور ، استیضاح شهردار رشت چند ماهی است که در دستور کار شورای شهر است اما در چند ماه گذشته هر بار به دلایلی به تعویق افتاده است. جلسه‌ی امروز این شورا که پس از دو بار لغو شدن برگزار شد.

ناصر حاج‌محمدی در جلسه‌ی امروز شورای شهر غایب بود اما نامه‌ای از طرف وی قرائت شد که در آن تاکید کرده بود به خواست اعضای شورا تمکین می‌کند.

به نظر می‌رسد غیبت ناصر حاج‌محمدی ناشی از اطمینان او از استیضاحش بود. دو بار لغو جلسه‌ی استیضاح او در دو روز متوالی می‌تواند گره‌های بسیاری از ابهامات شورا باز کند. به نظر می‌رسد حاج‌محمدی و تیم همراهش درحال مذاکره با مخالفان بودند اما در نهایت موفق نشدند بیش از دو رای موافق برای ماندنش در شهرداری رشت کسب کنند.

آنطور که از مرور اخبار و مواضع اعضای شورا بر می‌آید به نظر می‌رسد بهراد ذاکری و فرهام زاهد تنها مخالفان سرسخت حاج‌محمدی بودند و سایر اعضا بنا به زمان مخالف یا موافق او بوده‌اند.

۱۱ موافق شهردار رشت به مرور به جمع مخالفانش پیوستند اما به نظر می‌رسد حامد عبداللهی، که یکی از موافقان همیشگی حاج‌محمدی بود، امروز هم یکی از دو رای موافق به او را در صندوق رای‌گیری ریخته باشد.

رضا رسولی، دیگر عضو شورا نیز که به نظر می‌رسید روابط خوبی با حاج‌محمدی دارد، امروز به برکناری او رای مثبت داد.

جلسه‌ی امروز شگفتی دیگری نیز داشت؛ پس از اتمام رای‌گیری وقتی اعلام شد حاج‌محمدی با هشت رای برکنار شده است، محمدحسن علیپور با گفتن «الله اکبر» به این اتفاق واکنش نشان داد. علیپور نیز از گزینه‌هایی بود که ظن روابط خوبش با حاج‌محمدی پیوسته نقل محافل مختلف بود. علیپور در جلسات قبلی پیرامون استیضاح شهردار چند بار جلسه را ترک کرده بود و این حرکت او از سوی برخی، نوعی مخالفت با استیضاح شهردار برداشت شده بود اما با واکنش امروزش می‌توان احتمال رای مثبت او را نیز در نظر گرفت.

گفته می‌شود فاطمه شیرزاد نیز که چندی پیش در جریان جلسه‌ی استیضاح، با اسماعیل حاجی‌پور درگیر شده بود، به برکناری شهردار رشت رای مثبت داده است.

تکلیف امیرحسین علوی و حجت جذب نیز تقریبا مشخص است و به نظر می‌رسد آن‌ها هم دو تن از هشت مخالف شهردار باشند.

در این میان فقط اسماعیل حاجی‌پور، احمد رمضانپور و محمدحسین عاقل‌منش می‌مانند که نمی‌توان به قطعیت گفت چه کسی از میان این سه نفر رای مخالف دوم را به صندوق انداخته و کدام یک نسبت به رفتن حاج‌محمدی ممتنع بوده است.

در پایان جلسه‌ی امروز ناصر عطایی با ده رای مثبت به عنوان سرپرست جدید شهرداری رشت منصوب شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.