علوی در یک قدمی استیضاح

طرح سوال دوباره شورای شهر از شهردار رشت

1 3,899

به فاصله گذشت چهل روز از طرح سوال اعضای شورای شهر رشت از شهردار، بار دیگر اعضای پارلمان شهری رشت با طرح یازده سوال، علوی را به یک قدمی استیضاح نزدیک کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر رشت یکماه بعد از قانع نشدن از پاسخهای علوی بار دیگر با طرح یازده سوال، سایه استیضاح را برسرعلوی‌انداختند. هر چند در جلسه گذشته شورای شهر که به پاسخ‌های علوی به ۹ سوال شورا اختصاص داشت در نهایت ۶ نفر از ۱۱ عضو شورای شهر از پاسخها قانع نشدند اما رأی به ادامه کار وی بر مسند شهرداری رشت دادند.

درعین حال روز گذشته در بیست‌وپنجمین جلسه علنی شورا، طرح سوال دوباره از شهردار رشت با ۹ رأی موافق اعلام وصول شد و براساس قانون، شهردار رشت ۱۰ روز فرصت دارد برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورا در صحن شورا حضور پیدا کند.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: نامه‌ای با ۹ امضا از سوی اعضای شورا با عنوان طرح سوال از شهردار رشت به دست بنده رسید که در این نامه طی یازده بند پیرامون بی‌توجهی شهردار رشت به مواردی که بارها به صورت شفاهی و کتبی به وی اعلام و تذکر داده شده طرح سوال شده است.

کارگرنیا، به بی‌توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت ورودی‌های سطح رشت، انتصاب مدیران شهرداری رشت بدون در نظر گرفتن صلاح شهر و شهرداری، به کارگیری ۲۴ساعته نیروهای نگهبان درسطح پارک‌های شهر رشت، فقدان دفتر ثبت املاک و اسناد شهرداری، عدم رفع نواقص و ساماندهی پل‌های مکانیزه عابر پیاده، عدم ساماندهی مشاغل پُر خطر در سطح رشت، عدم افتتاح حساب جداگانه کمیسیون ماده صد با هدف احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر، عدم پرداخت عادلانه حقوق و مزایای نیروهای حجمی شهرداری رشت، بی‌توجهی شهردار رشت به ساماندهی دستفروشان، عدم اجرای طرح ممیزی املاک رشت با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت را از جمله یازده سوال مطرح شده توسط اعضای شورا از شهردار رشت اعلام کرد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت طرح سوال از شهردار را حق قانونی اعضای شورا دانست و گفت: شهردار رشت می‌تواند در مهلت زمانی مقرر در صحن شورا حضور پیدا کند و به سوالات پاسخ دهد.

1 نظر
  1. حاج محمد می گوید

    با سلام و عرض ادب
    احتراما ،
    اعضای محترم شورای شهر باید نسبت به عملکردهای شهرداری نظارت داشته باشند و این حق مسلم شورانشینان میباشد
    اما اقای علوی از میان خودتان برگزیده شدند لذا باید به آقای شهردار جوان فرصت داد
    بیاییم باری دیگر ” شهرمان ” را برای ماهها بدون ” شهردار ” نگذاریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.