صدور کد اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

0 673

کد اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندرآستارا صادر شده است و پس از تکمیل سایر زیرساخت ها، فعالیت رسمی آن درآینده ای نزدیک آغاز می شود.

«رسول امیدی» مدیر کل گمرک آستارا با بیان این خبر افزود: مجوزهای مربوطه برای ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر و ساختمان آن درمحوطه بندر جانمایی، احداث و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه کد گمرک جمهوری اسلامی ایران برای این منطقه صادر شده است، ادامه داد: ایجاد زیرساخت های اینترنتی و مخابراتی از الزامات فعالیت این منطقه است که پس از تکمیل گمرک منطقه ویژه اقتصادی آستارا پس از گمرک زمینی با کد اختصاصی فعالیت خواهد کرد.

امیدی گفت: درحوزه ریلی  گمرک آستارابا کمبودهای بسیاری مواجه است وهمه تعهدات طرف آذربایجانی نسبت به فعالیت گمرک دراین حوزه، انجام نشده است.

گمرک آستارا از جمله گمرکات مرزی زمینی درکشوراست که همه روزه تعداد زیادی از اتباع کشورآذربایجان از طزیق این گمرک برای خرید از بازار آستارا وارد این شهرستان می شوند.

همچنین صادرات، واردات و ترانزیت محصولات غیرنفتی و محصولات کشاورزی از طریق مرز زمینی گمرک این شهرستان به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و بلاروس موجب ایجاد تجارت با ثبات و پایداردراین منطقه شده است.

پیشترمدیرکل گمرک آستارا از صادرات  ۸۳میلیون دلاری کالای غیرنفتی در ۳ماه نخست امسال از گمرک آستارا خبر داده بود.

وی به واردات ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون دلاراز گمرک آستارا اشاره کرد و درخصوص میزان تجارت چمدانی از این گمرک گفت: درسال جاری  ۳ هزار و ۷۹۶ تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون و ۱۸۵ هزار دلار درقالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به کشورهای آذربایجان و روسیه صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.