ضرورت اجرای طرح جامع فرودگاه رشت

0 438

مدیرعامل فرودگاه‌های کشور در دیدار با استاندار گیلان تحقق طرح جامع فرودگاه رشت را نیازمند حمایت مسوولان ملی دانست.

امیر مکری مدیرعامل فرودگاه‌های کشور صبح امروز در گیلان گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های هوایی از جامع‌ترین فرودگاه‌های کشور است.

به گزارش مهر ارسلان زارع نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر است گفت: طرح جامع فرودگاه رشت باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

طرح جامع فرودگاه رشت سال‌هاست درحال بررسی است اما تاکنون تمام و کمال اجرایی نشده است. شهریور ماه امسال بود که علی اکبر اوسط مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه اجرای طرح جامع فرودگاه رشت گام بزرگی در جهت تهیه زیرساخت‌های توسعه‌ای گیلان است، تاکید کرد: باید در صدور مجوزهای ساخت‌وساز در اطراف فرودگاه رشت بیشتر دقت کنیم.

سرپرست وقت فرودگاه سردار جنگل نیز در این دیدار گفته بود: اگر حریم‌های فرودگاه رشت رعایت نشود نمی‌توانیم طرح جامع  فرودگاه از جمله افزایش طول باند را اجرایی کنیم.

لازم به یادآوری است که آبان ماه پارسال پس از انتشار خبرهایی مبنی بر انتقال فرودگاه رشت به محلی دیگر، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفته بود: اگر برای توسعه‌ی فرودگاه رشت بخواهیم محل آن را جابه‌جا کنیم توجیه اقتصادی و محیط‌ زیستی ندارد و ما در مجمع نمایندگاه گیلان در تلاشیم تا لایحه‌ی حقوقی الحاق فرودگاه رشت  را به حریم منطقه آزاد انزلی تدوین کنیم.

در همین راستا غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل وقت فرودگاه رشت نیز گفته بود: ما تنها از یک – سوم  ظرفیت فرودگاه استفاده می‌کنیم و در صورتی که قوانین حاکم بر مناطق آزاد در فرودگاه رشت اجرایی شود شاهد حضور سرمایه‌گذران و رونق فرودگاه خواهیم بود.

گفتنی است لایحه الحاق فرودگاه سردار جنگل به منطقه آزاد انزلی چند بار و در دوره‌های زمانی مختلف در دستورکار قرار گرفت اما تاکنون اجرایی نشده است. صاحب‌نظران معتقدند الحاق فرودگاه به منطقه آزاد انزلی موجبات رونق اقتصادی و توسعه‌ی زیرساخت های هوایی استان را مهیا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.