عدم استقبال مسافران نوروزی از رزرو هتلهای گیلان

0 677

سال ۹۹ بدترین سال برای صنعت گردشگری کشور و به طبع آن گیلان بود و گردشگری بعنوان بزرگترین قربانی ویروس کرونا، سال سختی را پشت سرگذاشت. از اینرو ستاد ملی مقابله با کرونا، برای صنعت گردشگری در نوروز ۱۴۰۰، چراغ سبز نشان داد. طی مصوبه ستاد مقابله با کرونا به کلیه مراکز اقامتی از جمله هتل ها، بوم گردی‌ها با رعایت پروتکلهای بهداشتی اجازه پذیرش مهمانان نوروزی داده شد.

 اما علیرغم اینکه روز گذشته «حمیدرضا آذرپور» معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان به مسافرین نوروزی استان اطمینان خاطر داد، در تاسیسات گردشگری مجاز گیلان کسی به کرونا مبتلا نخواهد شد، اما مسافرین نوروزی بر خلاف سالهای گذشته از رزرو اماکن رسمی اقامتی استان استقبال نکردند.

به گفته‌ی«مسعود حلاج‌پور» مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تا کنون ۲۰ درصد ظرفیت‌ هتل‌ها و اماکن اقامتی استان توسط مسافرین نوروزی رزرو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه ۴۰ هزار تخت برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است، افزود: مقرر شد استان گیلان به همراه سایر استان‌های شمالی با استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی، مسؤولیت میزبانی از مسافران نوروزی را داشته باشد که در این حوزه تاکنون ۴۰ درصد از ظرفیت‌ هتل‌ها و اماکن اقامتی استان توسط مسافرین نوروزی مورد بهره‌مندی قرار گرفته است، پیش بینی می‌کنیم این ظرفیت طی دو روز آینده به ۴۰ درصد افزایش یابد.

گفتنی است بر اساس آمارهای اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان میانگین درصد اشغال تخت در واحدهای اقامتی اعم از بوم‌گردی، هتل، هتل آپارتمان و ویلا در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا ۶۰ درصد بوده است. اما با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، تاسیسات گردشگری گیلان با افت ۹۰ درصدی اشغال واحدهای اقامتی و تعطیلی کامل مواجه شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.