عقب‌ماندگی گیلان در حوزه‌ی زیرساختهای فناوری

0 310

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رشت گفت: گیلان در حوزه‌ی زیرساخت در بخش فناوری عقب مانده و در سال‌های اخیر بر روی آن سرمایه گذاری نشده است.

«سورنا ستاری» در سفر استانی به گیلان  و در آیین افتتاح چهار سوله کارگاهی در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام رشت افزود: متأسفانه گیلان درحوزه‌ی زیر ساخت دربخش فناوری عقب مانده و درسال‌های اخیر بر روی آن سرمایه گذاری نشده است، باید با تلاش مضاعف کمبود‌ها و عقب ماندگی‌های گذشته‌ی گیلان  در بخش ایجاد زیر ساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان جبران شود.

ستاری با اشاره به نزدیکی گیلان به پایتخت  تاکید کرد: گیلان برخلاف سایر استان‌ها که توسعه‌ی زیادی در حوزه‌ی شرکت‌های دانش بنیان و فناوری داشته اند، متأسفانه در حوزه‌ی زیرساخت‌ها  سرمایه گذاری مناسب نداشته است. گیلان هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد. تلاش می‌کنیم درآینده‌ی نزدیک با همکاری مسئولان استانی و ملی زمینه سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در استان را فراهم کنیم.

سورنا ستاری همچنین از نمایشگاه دستاوردها و محصولات فناورانه دانشگاه گیلان بازدید کرد. در این نمایشگاه بالغ بر ۴۰ عنوان فناوری در ۴ حوزه‌ی شرکت های مرکز رشد،

محصولات کووید ١٩، دستاوردهای دانشکده های دانشگاه و واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در دانشگاه به نمایش گذاشته است.

گفتنی است بازدید از شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان، بازدید از محصولات و دستاوردهای فناورانه‌ی دانشگاه‌ آزاد‌ رشت، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، بازدید از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان ، بازدید از پرنده‌ی دوزیست، حضور در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان و نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون علمی رییس جمهوری به گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.