تسهیلات اضطراری نوآفرین به کسب و کارهای فاوا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان خبر داد:

0 488

شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی کسب و کارهای مختلف در اجرای خود قرنطینگی و فاصله‌گذاری اجتماعی آسیبهای زیادی به بخش‌های مختلف اقتصادی وارد کرد. از جمله این کسب وکارها می‌توان به مشاغلی بر پایه فناوری اطلاعات و آنلاین اشاره کرد. اما در همین رابطه امروز مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از کسب و کارهای فاوای آسیب دیده متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد در شرایط بحرانی «شیوع ویروس کرونا» خبر داد.

« فرزاد توکلی» گفت: به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای برخی از کسب و کارهای نوپا در اثر شیوع بیماری کرونا و لزوم حداقل کردن عواقب اقتصادی و اجتماعی این پدیده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری و مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه جهت حمایت از کسب‌ وکارهای فاوای آسیب‌دیده در شرایط بحرانی می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به دامنه‌ی شمول تسهیلات افزود: اشخاص حقوقی که به واسطه حوادث و بحران‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا، سیل و زلزله ارائه خدمات و فروش آن‌ها، در یکی از سه حوزه خدمات فروش بلیت، تور و گردشگری، خدمات تحویل غذا و پلتفرم های ارائه خدمات در محل، تحت تاثیر قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به سامانه ایران نوآفرین به نشانیirannoafarin.ir ضمن ثبت نام و ورود اطلاعات خود، درخواست تسهیلات اضطراری نوآفرین کنند.

وی با اشاره به نوع و میزان تسهیلات اضطراری گفت: این تسهیلات حداکثر دو میلیارد تومان برای شرکت های غیرنوپا و ۵۰۰ میلیون تومان برای شرکت های نوپا و با نرخ بهره ۹ درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ ماهه در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.