صادرات تصفیه هوا به ترکیه

توسط یکی از شرکتهای فناور پارک علم وفناوری گیلان در بحران کرونا صورت گرفت:

0 424

ویروس کرونا جهان را درنوردیده و تفاوتی هم بین کشورهای پیشرفته، درحال توسعه و جهان ‌سومی قائل نشده است. مشاغل فناور و استارتاپی نیز این روزها با شیوع ویروس کرونا، چالش‏های مختلفی را پشت می‏گذارند. بخشی از این مشاغل روزهای بدی را سپری می‏‌کنند ازجمله تمام استارتاپ‌های فعال درحوزه ی گردشگری که با بحران جدی مواجه شده‌اند و سایه شکست برسر آنها افتاده است و بخشی دیگر نیز حال و روز خوبی را می‌گذارنند و با تغییر خط تولید توانستند در راستای مقابله با ویروس کرونا فعالیت خود را ادامه بدهند.

درهمین رابطه درگیلان نیز تعدادی از شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری در مدت شیوع کرونا ویروس که پیش از این در زمینه‌ی کرونا فعالیت نداشتند اکنون با تغییر خط تولید خود توانستند اقداماتی داشته باشند.

«علی باستی» رییس پارک علم و فناوری گیلان در گفت و گو با مرور، از فعالیت بیش از ۲۴ شرکت فناور و استارت آپی گیلان درمقابله با بحران کرونا خبر داد و گفت: حضور فعال این شرکتها در این زمینه منجر به انتخاب گیلان توسط وزارت علوم و فناوری برای ارایه گزارش به رییس جمهور شد.

باستی از انتقال فناوری یکی از شرکتهای مستقر در پارک علم وفناوری گیلان به کشور ترکیه خبر داد و افزود: یکی از شرکتهای ماشین سازی استان موفق به ساخت دستگاه تصفیه هوا و نابود کننده ویروس کرونا شد. با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌ی مشترک با تعدادی از پارکهای علم  وفناوری ترکیه ، انتقال فناوری این دستگاه صورت گرفته و هم اکنون دستگاه فوق جهت تایید عملکرد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان به ساخت دستگاه وینتلاتور(تنفس مصنوعی ) نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود این دستگاه در بیمارستانهای استان در ایام بحران کرونا یکی دیگر از شرکتهای فناور گیلان به طراحی و ساخت نمونه‌ی آزمایشی خانگی این دستگاه اقدام کرده است. همچنین یکسری از شرکتهای فناور استان با تغییر خط تولید خود اکنون تولید کننده‌ی مواد ضد عفونی بر پایه الکل و مواد غیرالکی و گیاهی هستند و موفق به عرضه به بازار شدند.

باستی ، تغییر خط تولید تعدادی از شرکتهای فناور و استارت آپی گیلان برای تولید مواد ضدعفونی ، ماسک و طراحی اپلیکیشن هایی برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و حداقل خروج مردم از منازل  توسط یکی از این واحدها و نیز اقدامات آموزشی انجام شده در خصوص پایداری کسب و کارها در شرایط خاص کرونا و ارایه یکسری تخفیفات  اجاره ،تسهیلات مالی و مشاوره های آنلاین را از دیگر فعالیت انجام شده در پارک علم وفناوری استان بیان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.