فاصله گذاری اجتماعی در رشت نداریم

0 351

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته با بیان اینکه امکان ابتلای دوباره بیماران کووید۱۹ به این بیماری وجود دارد، با گلایه از برخی شهروندان در خصوص عادی فرض کردن قضیه کرونا ویروس گفت: درست است که ما دستاورد بسیار مطلوبی را در اوج گرفتاری اقتصادی داشتیم، مرگ و میرها دو رقمی شد و ورودی به بیمارستان ها به حداقل رسید اما این به معنی تمام شدن کرونا نیست.

در راستای گلایه وزیر بهداشت، اعضای شورای شهر رشت نیز از بی توجهی شهروندان رشتی به عدم اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی و فعالیت صنوف مختلف انتقاد کردند. «فرهام زاهد» نایب رییس شورای شهر رشت گفت: درهایپر مارکت ها، ادارات و برخی از مکان ها پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آن طور که باید رعایت نمی‌شود اما رستوران داران و برخی مشاغل دیگر به خاطر این پروتکل ها تعطیل هستند.

وی با اشاره به فاصله گذاری اجتماعی و عدم فعالیت برخی صنوف از جمله رستوران‌ها و درخواست تعداد زیادی از آنها برای مطرح کردن این موضوع افزود: اگر در ارتباط با پیشگیری از انتشار ویروس کرونا قرار است فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مشاغل انجام شود باید برای همه این اتفاق بیفتد. نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت خواستار رسیدگی مسوولان به این مهم شد.

« بهراد ذاکری» رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز تاکید کرد: فاصله گذاری اجتماعی در مرحله اجرا اتفاق نمی‌افتد، سطح شهر، هایپرها و برخی دیگر از مکانها شلوغ است.

بهراد ذاکری افزود: در موضوع مربوط به کرونا و سلامتی، حرف اصلی را بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌زند که باید به توصیه ها توجه شود.

گفتنی است، گیلان و شهر رشت از کانونهای اصلی شیوع کرونا ویروس در کشور بوده و اصناف استان از روزهای ابتدایی اسفند سال گذشته تعطیل شدند که همزمان با شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند، مجدد فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفتند. این درحالیست که ۱۱۰۰ واحد صنفی ثبت شده در حوزه‌ی غذایی در رشت شامل رستوران‌ها، فست فودها بواسطه شیوع کرونا هنوزتعطیل هستند و یا به صورت بیرون بر فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.