فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان در رشت

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛

0 225

فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی منتشر شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جایزه کتاب سال استان را با همکاری خانه کتاب و ادبیات و موسسه فرهنگی هنری فرهنگستان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و ناشران سراسر استان و ارتقای فرهنگ عمومی در سه گروه (تالیف – ترجمه و احیاء متون) برگزار می‌کند.

شرایط شرکت در فراخوان:

-آثاری که برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده‌اند.

-آثار منتشر شده مولفان و پدید آورندگان سایر استان‌ها در حوزه گیلان شناسی و آثار مولفان و پدید آورندگان گیلانی در تمامی حوزه‌ها مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

-در این جایزه ویراست جدید آثار اگر به تشخیص گروه داوری ۴۰ درصد نسبت ویراست قبلی تغییر کرده باشد مجددا قابل بررسی است.

-کتاب‌های آموزشی و کمک درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند و هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است.

-ملاک داوری آثار در این دوره از جایزه کتاب سال گیلان، سال نشر و شناسنامه کتاب خواهد بود و داوری توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام خواهد شد.

-احیای متون (تصحیح): به معنای بازخوانی، بازنویسی و آماده سازی یک متن بر اساس نسخ معتبر و ارائه نزدیک‌ترین متن به نوشته مولف است.

آثار دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

-هر مولف باید ۳ نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ به آدرس دبیرخانه: رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، واحد امور فرهنگی ارسال نمایند.

علاقه مندان می‌توانند در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۶۳۵۱۷-۰۱۳ تماس برقرار نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.