جشنواره اتودهای نمایشی بر اساس آثار اکبر رادی

آموزشگاه سینمایی پروین برگزار کرد:

0 1,170

آموزشگاه سینمایی و کارگاه نمایش پروین در رشت، جشنواره اتودهای نمایشی براساس آثار اکبر رادی را برگزار می‌کند.

 به گزارش مرور، آموزشگاه سینمایی پروین، جشنواره اتودهای نمایشی براساس آثار اکبر رادی را در راستای حمایت از بازیگران جوان و نوپای تاتر استان که در دوران کرونا مجالی برای دیده شدن آثارنمایشی خود نیافتند برگزار می‌کند.

در متن دعوت و فراخوان این جشنواره آمده« تئاتر پول نیست، شهرت نیست، قدرت نیست! تئاتر عشق است و مکالمه با مخاطب است، تئاتر رنج است و طرح پرسش درباره‌ی رازها و دشواری‌های زندگی است. تئاتری‌های عاشق هرگز به قدرت نمی‌اندیشند، برای پول کیسه نمی‌دوزند و برای فرش قرمز و تماشاگران انبوه کار نمی‌کنند. دریغا دریغ که در روزگار کرونا به حداقل‌های خود نیز نمی‌توانند دست یابند.»

در ادامه این فراخوان آمده است:« در این آثار تعدادی از بازیگران جوان و نوآمده در کنار پاره‌ای از بازیگران باسابقه، ایفای نقش کرده‌اند. اما دریغ که هیچ‌کدام از این آثار در شرایط کنونی اجرا نمی‌شوند. چه می‌باید می‌کردیم؟ سکوت و دریغ و حسرت؟ هیچ چیز بدتر از سکوت و تسلیم در برابر ناکامی‌ها نیست. جشنواره کوچکی براساس آثار نمایشی اکبر رادی برگزار می‌کنیم تا تسلیم سکوت نشویم.»

دراین جشنواره فیلم سه نمایش اجرا شده برای داوری در نظر گرفته شدند.« عروسی خون» نمایشی آوازی به زبان گیلکی است که براساس اثری به همین نام نوشته فدریکو گارسیا لورکا بازنویسی شده است، «سیزیف و مرگ» که بر اساس اثری به همین نام، نوشته روبرل مرل، بازخوانی و آماده اجرا شده و نمایش «چطور از شر این جنازه خلاص شویم» که براساس نمایش آمده، اثر اوژن یونسکو آماده اجرا شده است.

گفتنی است: در این جشنواره بازیگران آموزشگاه پروین؛ نیلوفرعشقی، سجاد حاتمی، مهسا سلیمی، جواد شیخان، شیما قربان‌نژاد، مهداد پوررضا، حسان درویشی، شبنم پورنصرالله، عادل پیروی، سانیتا اسلامی، بهرام مقامی، ویدا دمه، زهره ندیمی، صحرا کریمی، سمانه کلانتری و پوریا ملکی، تعدادی از نمایشنامه‌های اکبر رادی، از جمله مرگ در پاییز، لبخند باشکوه آقای گیل، از پشت شیشه‌ها، ارثیه ایرانی، آمیز قلمدون، پلکان و … را اجرا می‌کنند.

همچنین داوری آثار نمایشی این جشنواره به حمید لبخنده، فریبا رییسی، و پرواز همای سپرده شده است. نتیجه داوری بزودی اعلام و آثار برگزیده به صورت آنلاین به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.