محرومیت روستاهای رودبار از گاز و آب

در حاشیه سفر استاندار به رودبار مطرح شد؛

0 230

با وجود پرآبی و پربارشی استان، بسیاری از مناطق و روستاهای شهرستان رودبار از نعمت اب شر محروم هستند. این در حالیست که روند احداث سد دیورش رودبار که از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شده، همچنان روند کندی را طی می‌کند.

در همین رابطه نبود آب روستایی و گاز در روستاهای شهرستان رودبار انتقاد نماینده رودبار در حاشیه سفر استاندار به این شهرستان را به دنبال داشت.«مهرداد گودرزوند چگینی» نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان رودبار از آب شرب و گاز رسانی محروم هستند.

وی با اشاره به عدم برخورداری ۱۲ روستای شهرستان رودبار از نعمت گاز، افزود: محرومیت در برخی روستاهای شهرستان موج می‌زند از این تعداد ۱۲ روستا، ۹ روستای در بخش عمارلو قرار دارد که از نعمت گاز بی بهره هستند.

گودرزوند چگینی، همچنین آب شرب جیرنده را چالش اصلی این شهر برشمرد و افزود: نه تنها آب شرب شهر جیرنده چالش برانگیز است بلکه برخی روستاهای عمارلو از این نعمت بی بهره بوده و ساعت‌ها با قطعی آب مواجه هستند.

در همین رابطه «سیروس عطایی» رییس شورای بخش عمارلو رودبار نیز با بیان اینکه اجرای طرح هادی در بیشتر روستاها به یک چالش و مسئله تبدیل شده است، افزود: عدم اجرای طرح هادی در روستاهای بخش عمارلو موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با اشاره به تنش آبی در روستاهای عمارلو، این مسئله را کلافه کننده و بحرانی خواند و بیان کرد: آب شرب به عنوان نیاز اولیه و اساسی هر فرد، در دسترس روستاییان منطقه نیست.

لازم به ذکر است استاندار در پایان بازدید از شهرستان رودبار با بیان اینکه توزیع عادلانه منابع حق مردم است، بر توزیع عادلانه اعتبارات به همه مناطق استان تأکید کرد و به مدیرعامل آبفای استان، ضرب الاجل دو هفته‌ای برای حل مشکل آب جیرنده داد.

استاندار همچنین با انتقاد از مدیرعامل گاز استان در استفاده از واژگان تخصصی نظیر «پیمان سپاری»، اضافه کرد: مردم گاز می‌خواهند چه کسی می‌داند «پیمان سپاری» یعنی چه؟ به جای بکارگیری از واژگان تخصصی، دنبال حل مسئله گاز روستاها باشید و در این خصوص به استانداری گزارش کار ارائه دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.