فراخوان دوباره پرستاران به بیمارستانهای گیلان

0 390

این روزها وضعیت گیلان در موج سوم کرونا خوب نیست. خبرها حاکی از افزایش قابل ملاحظه‌ی آمار بستری ها در مراکز درمانی استان است. چنانچه به گفته‌ی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان، آمار بستری ها از ۴۰۰ نفر فراتر رفته است. در حالیکه پیش ازاین کارشناسان پیش بینی کرده بودند موج سوم کرونا، سهمگین تر از امواج قبلی در کشور و از جمله در گیلان آغاز می شود اکنون با افزایش روزانه‌ی تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری، درحال حاضر نگرانی نظام سلامت استان ، خستگی و فرسودگی کادر درمانی و پرستاری بعد از گذشت ۸ ماه سخت و مواجه با موج سوم کرونا است. ازاینرو پرستاران ۸۹ روزه استان بار دیگر برای همکاری با مراکز درمانی و بستری استان در موج سوم کرونا فراخوان شدند.

به گفته‌ی «روشن عاشوری» مدیریت بیمارستان رازی رشت که مرکز سانترال بستری بیماران کرونایی دراستان است پرستاران  ۸۹روزه بار دیگر به مدت سه ماه برای همکاری فراخوان شدند.

عاشوری به مرور گفت: برای سه ماه آینده نیروهای پرستاری که پیش از این در موج اول کرونا به صورت موقت جذب شده بودند را برای همکاری و کاهش فشار کاری نیروهای پرستاری موجود فراخوان کردیم. برخی از این پرستاران که پیشتر با وعده استخدام برای کمک آمده بودند دوباره اعلام آمادگی کردند و برخی دیگر طرح های خود را در بیمارستان تمدید کردند. البته برخی هم نیامدند.

اما در حالیکه در موج اول کرونا و دوم کرونا ، حضور داوطلبین مردمی برای کمک در تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر و کمک به تیم‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، حتی غسل و تدفین متوفیان کرونایی مشهود بود اما درحال حاضر کادر درمانی استان پاییز سیاه کرونا را به تنهایی و در غیاب این گروهها به دوش می کشند. عاشوری دراین باره به مرور گفت: در موج اول گروهای جهادی مستقر در بیمارستان بیشتر در بخش خدماتی مانند جابجا کردن فوتی ها و تعویض ملافه ها و نظافت حضور داشتند و فقط تعدادی پزشک وظیفه‌ی سرباز به همراه پرستاران طرح به کمک کادر درمانی بیمارستان آمدند. اکنون با حضور دوباره پرستاران ۸۹ روزه از فشار کاری پرنسل رسمی پرستاری کاسته می شود.

گیلان در موج اول کرونا بالاترین آمار تلفات کادر درمانی را داشت و شش نفر از کادر پرستاری نیز بر اثر این بیماری فوت کردند. در موج اول کرونا طی فراخوان قرارداد ۸۹ روزه حدود ۵۰۰ پرستار به کادر پرستاری استان اضافه شدند. اما عدم جذب رسمی وعده داده شده، شرکتی بودن و نگرانی از امنیت شغلی ، اعتراضاتی را در تابستان گذشته از سوی پرستاران به دنبال داشت. پیشتر «طاهره زاهد صفت» سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان به مرور از جذب شرکتی تعداد ۲۱۰  پرستار استان که در این فراخوان به کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده بودند خبرداد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.