لایحه صدور پروانه املاک نسقی رشت تصویب شد

0 647

لایحه صدور پروانه املاک نسقی پس از تصویب در کمیسیون عمران در صحن شورای اسلامی شهر رشت تأیید و تصویب شد.

شیوه نامه‌ی ساخت و ساز در زمین‌های نسقی که در دور چهارم شورای شهر رشت در۱۵ ماده تدوین شد، شهرداری را مکلف می‌کند با تعیین مختصات جغرافیایی زمین مورد نظر نسبت به تعیین عرض معبرملک و تراکم پیش‌بینی شده در طرح تفضیلی برای تهیه نقشه و درج آن در پروانه‌ی ساختمانی اقدام کند. ماه گذشته بود که اعضای شورای شهر رشت همسو با سید محمد احمدی شهردار رشت در خصوص تعیین تکلیف اراضی و املاک نسقی و تصویب این شیوه نامه در استانداری تذکر دادند.

درهمین رابطه «امیر حسین علوی» رییس کمیسیون توسعه وعمران شورای شهر رشت با اعلام این خبر گفت: شیوه نامه املاک نسقی، کاملترین مجموعه‌ای است که تا به امروز برای ساماندهی املاک نسقی در شهر رشت تدوین شده است.

وی تأکید کرد: در تدوین شیوه نامه املاک نسقی، نگاه شهرداری رشت درآمد زایی نیست و هدف ساماندهی ساخت و ساز است. دراین شیوه نامه موضوعات مختلفی از جمله ناحیه محوری، تقویت ساختار پلیس ساختمان و تقویت نظارت بر ساخت وسازهای شهری پیش بینی شده است.

علوی گفت: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم تکلیف خود را انجام دادند تا این شهر با نظارت فنی و شهرسازی ساخته شده و از بروز خسارت بر پیکره رشت جلوگیری شود.

پیشتر نیز«سید محمد احمدی» شهردار رشت در کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز در نسق‌سازی گفته بود: برخی از خلاف سازان به دلیل‌عدم رعایت ضوابط و اصول ساخت و ساز در حال بازی با مال و جان مردم هستند. سال‌ها شاهد خلاف‌سازی آدم‌های دانه درشت و خاص هستیم و این افراد به دلیل زیاده خواهی که دارند به دنبال خلاف‌سازی می‌روند.

احمدی با اشاره به صدور۶ هزار حکم تخریب در رشت گفت: در شهرداری با ۱۴۵۰ مورد جلوگیری از خلاف برای املاک دارای پروانه و ۱۲ هزار و ۷۵ مورد مشابه برای املاک نسقی مواجه هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.