بهسازی معابر شهری کلاچای؛ از زیباسازی تا سنگفرش زباله‌ها

0 379

حدفاصل میدان مرکزی شهر کلاچای تا شهرداری این شهر سنگفرش می‌شود.

به گزارش مرور پروژه‌های بهسازی معابر شهر کلاچای از توابع شهرستان رودسر، مدتی است که در دستور کار قرار گرفته است. طرح‌هایی نظیر اجرای سه‌بعدی خطوط راهنمایی در خیابان‌های این شهر و زیرسازی کوچه‌ها و بهسازی معابر پیاده از جمله پروژه‌هایی است که یا آغاز شده‌اند و یا در دست انجامند.

«فرزاد دلارام» شهردار کلاچای اعتبارات لازم برای احداث پیاده‌راه شهری حدفاصل میدان مرکزی رشت تا محل شهرداری را ۳۶۰ میلیون تومان برآورد کرده و تامین این هزینه را در گرو منابع داخلی شهرداری دانسته است.

اما فارغ از طرح‌های عمرانی و زیباسازی در این شهر که در صورت انجام می‌تواند کیفیت زندگی مردم و صنعت گردشگری این شهر را بهبود ببخشد، شاید کمتر کسی بداند که کلاچای با وجود وسعت اندک‌اش مانند بسیاری از شهرهای دیگر گیلان از معضل زباله رنج می‌برد. کلاچای یک شهر ساحلی است که فاصله‌ی اندک آن تا دریا مشکل زباله در آن را بغرنج‌تر کرده است. انباشت زباله در کناره‌ی سواحل این شهر همیشه یکی از معضلات اصلی مردم این منطقه بوده است. ساحل نوده محلی است که اکنون به محل دفع زباله‌های تولیدی این شهر تبدیل شده است و در فقدان کارخانه کمپوست شرق گیلان زباله‌های کلاچای نیز مانند دو شهر همجوارش یعنی رحیم‌آباد و چابکسر در محیط‌های شهری دفن می‌شود.

یک ماه پیش در جلسه‌ای که با حضور شهردار کلاچای، اعضای شورای شهر و رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر برگزار شد بنا بود تا هرچه سریع‌تر راهی برای خروج کلاچای از این بحران محیط زیستی پیدا شود.

کلاچای در میان دو شهرستان چابکسر و رودسر قرار دارد و در تقسیمات کشوری زیرمجموعه‌ی شهرستان رودسر است. این شهر بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد که در قالب ۴ هزار خانوار تقسیم‌بندی شده‌اند. این شهر در صورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری‌اش می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد محلی تبدیل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.