لوله های فاضلاب ۳۰ ساله، عامل آبگرفتگی در معابر رشت

بارش 50 میلیمتری رشت را به زیر آب برد

0 523

در پی بارش شدید باران که از شب گذشته تاکنون در گیلان ادامه دارد، مناطق مختلف رشت دچار آبگرفتگی شدند. همچنین خبرها از آبگرفتگی برخی شهرستانها از جمله لاهیجان حاکی است. آبگرفتگی شدید در برخی از مناطق رشت درحالی اتفاق افتاده که شهروندان درچهار سال گذشته، شاهد کندی پیشرفت پروژه‌ی لوله گذاری آبهای سطحی در رشت هستند و اجرای این پروژه نتوانسته مانع از آبگرفتگی در برخی مناطق باشد.

بارش شدید باران که همراه با وزش باد با سرعت ۵۵ کیلومتر درساعت بوده منجر به قطع پنج درخت و ایراد خسارت به دو ماشین در گلسار رشت شد. همچنین یک تیر برق در خیابان رسالت رشت به زمین افتاد. شدت بارشها به حدی بود که به گفته‌ی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در بیش از ۱۵ نقطه از شهر با آبگرفتگی مواجه شدیم.

«بابک رمضانی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت در به مرورگفت: بیشتر این آبگرفتگی ها خارج از مناطق اجرای لوله گذاری آبهای سطحی بوده و تاکنون از بلوار قلی پوررشت، روبروی بیمارستان پارس و خیابان معلم گزارشی از آبگرفتگی گزارش نشده است. اما مناطقی از جمله شهدای گمنام، انصاری خیابان پارس، مناطقی از گلسار و فلکه‌ی گاز رشت که لوله گذاریهای فاضلاب آنها مربوط به ۳۰ سال گذشته و قدیمی است   گزارش آبگرفتگی داریم.

وی کوچک بودن قطر لوله ها و متناسب نبودن آنها با حجم بارش را دلیل اصلی آبگرفتگی در این مناطق عنوان کرد و گفت: شرکت آب وفاضلاب استان باید هرچه سریعتر در این مناطق، لوله گذاریهای جدید فاضلاب انجام بدهد.

«فاطمه شیرزاد» نماینده شورای شهر رشت در ستاد بحران شهرداری رشت نیز در گفتگویی با دیارمیرزا با انتقاد از شهرداری رشت گفت: با توجه به هشدارهای داده شده، شهرداری باید پیش بینی‌های لازم در این مورد انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات شهرداری فرسوده هستند افزود: در بودجه‌ی سال ۹۹ تاکیداتی بسیاری در نوسازی ماشین آلات فرسوده شده است اما متاسفانه شهرداری رشت برای فصل زمستان با توجه به کمبود ماشین آلات و خرابی آن‌ها مجبور به اجاره ماشین آلات از پیمانکارها خواهد شد.

گفتنی است براساس اعلام «یوسف میره جینی» روابط عمومی اداره کل هواشناسی گیلان به مرور، مقدار بارش ثبت شده درایستگاه کشاورزی رشت از شب گذشته تا کنون،  ۵۰ میلیمتر بوده است.

میره جینی اضافه کرد: این بارشها تا فردا ظهر به شدت بارش امروز در استان ادامه دارد و از ظهر جمعه به تناوب از میزان بارشها کاسته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.