تامین روغن؛ وعده ای که محقق نشد

0 384

روغن خوراکی یکی از مهمترین نیازهای روزانه‌ی سبد کالایی خانوار همچنان از دوهفته‌ی گذشته درسطح بازارها و فروشگاههای سطح رشت نایاب است و تنها روغن‌های وارداتی و پختنی در برخی مغازه‌ها وجود دارد که آن هم با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسد.

 این در حالیست که مسوولین سازمان صمت استان وعده داده بودند این کالا به میزان کافی تامین شده‌ و در روزهای آینده با توزیع در فروشگاه‌ها، مشکل برطرف می‌شود. اما با گذشت بیش از ۱۰ روز از این وعده، شهروندان رشتی همچنان با کمبود این کالای خوراکی مواجه هستند.

پیشتر«فرهاد دلق پوش» رییس سازمان صمت گیلان از توزیع روغن سهمیه‌ ای در استان از ابتدای هفته‌ی جاری خبر داده و گفته بود: با توجه به روغن خام موجود در کارخانه ها قطعا در روزهای آینده به اشباع می رسیم.

 وی با تاکید براینکه برای تأمین روغن در حوزه‌ی صنف، صنعت و خانوار مشکل خاصی نخواهیم داشت، عنوان کرد: ۵۵۰ تن سهمیه‌ی گیلان است که منتظر معرفی برای دریافت روغن سهمیه‌ای استان هستیم. همچنین سهمیه‌ی روغن شهرستان‌های گیلان کاملاً مشخص است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهم روغن خود را دریافت کرده و در دسترس عموم قرار خواهند داد.

درهمین رابطه «مهدی نقدی» معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان در گفتگو با مرور از تعهد تولید روغن استان توسط سه کارخانه‌ی روغن کشی کندوج صومعه سرا، گنجه‌ی رودبار و بالک شهر صنعتی رشت خبرداده بود. در پیگیری تامین روغن استان توسط این سه شرکت و ادامه‌ی کمبود این کالا از نقدی بیشتر پرسیدیم.

نقدی به مرور گفت: شرکت کندوج صومعه سرا که متعهد شده بود ۳۰ تن روغن خوراکی تولید کند موفق به این کار نشد و در حد ۱۲ تن تولید داشت. اما شرکت بالک شهرصنعتی توانست طبق تعهد با سازمان، ۲۵ تن روغن تولید کند که این میزان تولید درسطح شهرستانهای استان به طور روزانه توزیع می‌شود. با شرکت گنجه‌ی رودبار نیز در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

وی تاکید کرد: دو برند تولید روغن خارج استان نیز توسط زنجیره های پخش مواد غذایی در حال تامین روغن استانها هستند وازهفته آینده روغن مورد نیاز استان توسط شرکتهای پخش در سطح فروشگاههای زنجیره ای از جمله اتکا و کوروش توزیع می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.