مجازات سنگین برای متخلفین آبیاری زراعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان خبرداد؛

0 283

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان از تعیین مجازات سنگینن دستکاری دریچه‌های آبیاری، تخریب و قطع آب برای زارعین خبر داد.

«مهدی فلاح میری» با اعلام این خبر اظهار داشت: دستکاری دریچه‌های آبیاری و یا تخریب آن به نوعی قطع آبی برای زارعین ایجاد می‌شود، که این قطع آب، جرم انگاری شده در قانون که اگر قطع آبی برای زارعین صورت بگیرد، مجازات بسیار سنگینی را قانون مجازات اسلامی برای آن لحاظ کرده که امیدواریم به آن نقطه نرسیم.

وی با تاکید به اینکه در فصل زراعی کشاورزی قرار داریم، به لحاظ کمبود بارش‌ها در آبیاری مزارع در بخشی از استان دچار مشکل هستیم که خوشبختانه کشاورزان عزیز با همکاری و همیاری که با یکدیگیر دارند در تقسیم آب، نوبت آب را رعایت می‌کنند و به نوعی این آب کشاورزی به همه می‌رسد.

فلاح میری افزود: برخی افراد در قسمت‌هایی از استان تابع احساسات قرار می‌گیرند و به سردهنه‌ها مراجعه می‌کنند و شاید نسبت به تقسیم بندی آب، نکته نظراتی دارند که بهتر هست به مسؤولین مراجعه کنند و خودشان رأساً نسبت به تغییر دریچه‌های آب اقدام نکنند، زیرا تقسیم بندی آب بر اساس جدول و میزان منابع آبی که ما در استان داریم صورت می‌گیرد.

هشدار دادستان گیلان در برخورد با متخلفین قطع آب زراعی در حالی عنوان شده است که روز گذشته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان اعلام کرد: بیش از ۸۰ درصد شالیزارهای گیلان مشکل کم آبی ندارند.

به گفته وحید خرمی، در حال حاضر اغلب کشاورزانی که تقویم زراعی را رعایت نکردند با چالش آب مواجه هستند که البته به صورت موردی است. اما طبق نظارت های انجام شده در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد کشاورزان مشکل آب ندارند و نخواهند داشت. تا ۵ مرداد ماه همچنان آبگذاری ها انجام خواهد شد.

همچنین «صالح محمدی» رییس جهاد کشاورزی گیلان از حال خوب شالیزارهای استان و پیش بینی افزایش عملکرد محصول امسال خبر داد و گفت: برای مقابله با کم آبی در شالیزارهای استان از چاه ها و ایستگاه های پمپاژ نیز بهره گیری شده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمارهای آب منطقه ای استان تاکنون در مجموع ۹۴۹ مترمکعب آب  زراعی رها سازی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.