۷۵۰۰ گیلانی در فقر مطلق

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان عنوان کرد؛

0 249

مدیرکل تعاون گیلان از شناسایی ۷۵۰۰ نفر فقیر مطلق در گیلان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ریشه کنی فقر مطلق در صدد توانمند سازی این افراد هستیم.

«سیاوش آقاجانی» افزود: ۷۵۰۰ نفر از طریق طرح ریشه کنی فقر مطلق از سوی سازمان‌های مختلف با همراهی سازمان‌های حمایتی و نهادهای خیریه در سامانه رفاه ایرانیان رصد شده‌اند تا پس از احراز شرایط از این طریق توانمند و حمایت مالی شوند.

وی همچنین با اشاره به نگرانی‌ها از افزایش تعدیل نیروی کار بعد از افزایش دستمزد گفت: در پی افزایش حقوق‌ها، این ترس وجود داشت که نیروی کار کاهش یابد، اما با رصدهایی که انجام شده، خوشبختانه کاهش نیروی کار اتفاق نیفتاده است. اتفاقا در پی افزایش حقوق‌ها، آمار بیمه بیکاری افزایش نیافته است، زیرا کارگران با حقوق‌های جدید بیشتر تمایل پیدا کردند سرکار بمانند.

آقاجانی با تأکید به صیانت از حقوق نیروی کار و لزوم به حداقل رساندن شکایت‌های کارگری، گفت: تمایل نداریم که حادثه‌ای اتفاق بیفتد و بعد به دنبال حق کارگر برویم، بلکه از اول باید ایمنی و حقوق کارگر توسط کارفرما رعایت شود. نگاه ما این است به هیچ وجه در حمایت از تولید نباید حقوق کارگر را نادیده گرفت.

مدیرکل تعاون گیلان ادامه داد: امسال بیش از ۳۰ هزار تعهد اشتغال داریم و سال گذشته ۲۱ هزار نفر تعهد داشتیم که ۹۶ درصد محقق شده است؛ بنا داریم برای تحقق اشتغال امسال از ظرفیت بانک‌ها بیشتر استفاده کنیم.

آقاجانی با اشاره به وجود ۷۰۰ کارخانه راکد در استان گفت: تلاش ما در استای حمایت از تولید ملی، راه‌اندازی ۳۰۰ کارخانه از بین ۷۰۰ کارخانه راکد در استان با همکاری، جهاد کشاورزی، صمت و استانداری گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.