مردم برای پروانه ساختمانی املاک نسقی مراجعه کنند

شهرداری رشت خبر داد؛

0 209

شهرداری رشت از مردم خواست برای دریافت پروانه ساختمانی در املاک نسقی به شهرداری های مناطق مراجعه کنند.

«یوسف یزدانی» شهرداری رشت اعلام کرد: به استناد بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، مالکان املاک نسقی شهر رشت با هر نوع وضعیت و اسناد مالکیتی که در دست دارند برای بررسی و صدور پروانه ساخت به شهرداری‌های مناطق پنجگانه رشت مراجعه کنند.

همچنین بر اساس قانون ۱۰۰ شهرداری‌ها، شهرداری رشت با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و بدون پروانه در زمین‌های محصور و غیر محصور در این شهر برخورد قانونی خواهد کرد.

درخواست شهرداری از مردم برای دریافت پروانه ساخت در حالیست که پیش از این اعضای شورای اسلام شهر رشت ازعدم استقبال شهروندان برای دریافت صدور پروانه ساخت و روند کند آن خبر داده بودند.

 عدم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب موجب شد به رغم گذشت بیش از چند ماه از تصویب شیوه نامه املاک نسقی و آمادگی شهرداریهای مناطق ۵ گانه رشت برای صدور پروانه ساخت به املاک نسقی، استقبال چندانی از سوی مردم و سازندگان انجام نشود.

«محمد حسین رضویان» عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب به مرور گفت: بعد از انتقاد شورای شهر رشت از روند کند صدور پروانه ساخت املاک نسقی، شهرداری رشت یک سری اقدامات اضطراری برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و متقاضیان در دستور کار خود قرار داده و ما هم معتقدیم باید تبلیغات گسترده تری دراین خصوص انجام شود.

 عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: تلاش و حمایت ما در کاهش سختگیری ها بیشتر برای آن دسته از شهروندان و متقاضیانی است که سالها دسترنج خود را برای خانه دار شدن در این املاک جمع آوری کرده اند و صدور پروانه ساخت در حمایت از نسق سازان گسترده و انبوه سازان نیست.

وی اطلاع رسانی مناسب و کاهش سخت گیری در صدور پروانه ساخت برای املاک نسقی را موجب ترغیب مردم برای مراجعه به شهرداری ها و دریافت پروانه اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.