مردم گوشت نمی خرند

رییس اتحادیه قصابان رشت:

0 186

افزایش روز افزون قیمت گوشت قرمز که از ابتدای سال جاری در رقابت با سایر کالاهای اساسی سرعت بیشتری به خود گرفته موجب بی رونقی بازار فروش گوشت قرمز در رشت شده است.

«محمدهادی همتی مقدم» رییس اتحادیه قصابان ازبی رونقی بازار گوشت قرمز پیش از فرا رسیدن ایام محرم خبر داد: مردم گوشت نمی خرند.

 همتی گفت: واریز یارانه در ماه‌های اخیر نتواست بازار بی مشتری گوشت را از رکود خارج کند و مردم همچنان توان لازم برای خرید گوشت قرمز را ندارند.

وی با بیان اینکه یارانه‌های دریافتی مستقیما به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرازیر می‌شود افزود: بازار خرده فروشان گوشت گوسفندی و گاوی راکد است و خریدار وجود ندارد.

همتی با تأکید به اینکه دام و گوشت به‌اندازه کافی در دامپروری‌ها و کشتارگاه‌ها موجود است اضافه کرد: کمبودی در تامین گوشت قرمز وجود ندارد اما به دلیل افزایش قیمتها مردم از خرید خود داری می‌کنند.

وی افزود: در آستانه ماه محرم هیچ چشم‌اندازی از کاهش قیمت گوشت و افزایش تقاضا در بازار گوشت قرمز وجود ندارد.

 لازم به ذکر است روزهای گذشته مدیر اتحادیه دامداران گیلان نیز از کشتار بیش ازاندازه دامهای گیلان به دلیل خشکسالی و نبود پوشش گیاهی مناسب و همچنین گران شدن خوراک دام توسط دامداران این استان خبر داده و ادامه این روند را موجب کمبود گوشت قرمز در ماه‌های آینده و افزایش قیمت آن در خرده فروشی‌ها اعلام کرده بود.

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر، امروز قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی از ۱۸۰ هزار الی ۲۸۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله از ۲۱۰ هزار تومان تا ۳۸۰ هزار تومان عرضه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.