مصرف گل در میان نوجوانان گیلانی نگران کننده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

0 409

“محمد حسین شاهکویی” دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان از شیوع مصرف ماده مخدر گل (ماری جوانا) در میان نوجوانان گیلانی خبر داد و افزود: درصدد هستیم کارزار مبارزه با ماده گل در کشور راه‌اندازی کنیم.

شاهکویی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در کل کشور ۲۸۰ هزار نفر درگیر انواع مواد مخدر هستند و طبق مصوبات مجلس و برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید شیوع مصرف مواد مخدر به ۲۵ درصد کاهش یابد.
وی با بیان اینکه در حدود ۵۰ هزار نفردراستان درگیراعتیاد به مواد مخدر شناسایی شده اند گفت: در حدود ۲۶ هزار نفر از آنها از مراکز درمانی بهزیستی و مرکز ماده ۱۶ خدمات درمانی دریافت می کنند.
شاهکویی گفت: نرخ شیوع اعتیاد در سنین ۱۶ تا ۶۵ سال در استان ۴ و ۵ دهم درصد است و این مساله نگران کننده است و بسیاری از خانواده ها و والدین از مضرات موادمخدر بی اطلاع هستند. لذا باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتر انجام شود و همه نهادهای متولی پای کار بیایند.
وی افزود: ۳۰ درصد مواد مخدرتولید شده در افغانستان از طریق ایران به اروپا منتقل می شود و درواقع ایران شاهراه انتقال مواد مخدر شده است. از اینرو روزانه ۱۲ نفر درکشور بر اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.