معرفی نخستین بانوی المپیکی ورزش گیلان

0 501

در پی اعلام قرنطینه‌ی  دوهفته‌ای اسپانیایی‌ها به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در این کشور و لغو رقابت های انتخابی المپیک، «سارا بهمنیار» بانوی کاراته گیلانی به طورمستقیم به رقابت های الپیک توکیو راه پیدا کرد و نخستین ورزشکار استان در رقابتهای المپیک توکیو معرفی شد. از اینرو لغو لیگ جهانی مادرید هدیه ای برای «سارا بهمنیار» بانوی ورزشکار گیلانی شد.

این ورزشکار گیلانی پس از پایان سومین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سالزبورگ اتریش با کسب ۵۶۴۷٫۵ امتیاز در رده ششم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم و منطقه‌ی سبز قرارگرفت.

«بتینا پلانک » از کشور اتریش، جدی‌ترین تعقیب‌ کننده بهمنیار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم درلیگ جهانی سالزبورگ با ایستادن درمکان پنجمی موفق به تصاحب ۴۵۰ امتیاز شده و مجموع امتیازاتش را به ۵۱۹۷٫۵ امتیاز رساند.

دختر ۲۱ ساله گیلانی به عنوان نخستین بانوی دیار گیل و دیلم، به المپیک راه‌یافته و می‌تواند علاوه بر کسب نشان المپیک پس از ۶ دهه به‌عنوان نخستین بانوی گیلانی مدال‌آور این رقابت‌ها مطرح شود.

پیش از این «محمد رهبری» و «آرمین هادی‌پور» ۲ ملی‌پوش گیلانی تیم‌های شمشیربازی و تکواندو کشورمان جواز حضور در رقابت‌های المپیک توکیو را کسب کرده بودند و«فاطمه صادقی» در رشته‌ی کاراته و «نازنین ملایی» در رشته روئینگ دیگر امیدهای گیلان برای کسب سهمیه‌ی المپیک هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.