ناتوانی شهرداری رشت در خرید ماشین آلات سنگین

0 343

مدیرکل بحران استانداری گیلان، با اعلام اینکه سال سختی در پیش است و برف سنگینی در انتظار استان قرار دارد، از آمادگی ۶۰ تیم مجهز راهداری و ۳۶۰ دستگاه برف روب با تجهیزات به روز در بحرانهای پیش روی آینده خبرداد.

اما پیشتر«علی اوسط اکبری مقدم» معاون عمرانی استانداری گیلان، میانگین عمر ناوگان راهداری استان را  ۲۵ سال اعلام کرده بود و با ضروری بیان کردن نوسازی و تجهیز آنها گفته بود: طی یک سال گذشته تنها ۱۷ دستگاه خودرو سنگین و نیمه ‌سنگین به تعداد ۳۰۰ ناوگان راهداری استان اضافه شده است.

روزهای گذشته  هم «سید محمد احمدی» شهردار رشت با اشاره به پیش رو بودن ماههای سرد و وقوع بحران‌های احتمالی گفته بود: شهرداری درمواقع بحرانی مسوولیت‌ها را به تنهایی برعهده دارد و بسیاری از ماشین آلات آن فرسوده و نیازمند تعمیر هستند. وی خواستار کمک نمایندگان رشت جهت تخصیص اعتبار برای تعمیر دستگاه‌های فرسوده شهرداری شد.

درهمین رابطه «بابک رمضانی» معاون خدمات شهری شهرداری رشت به مرور گفت: میانگین عمرماشین آلات شهرداری بیش از ۲۰ سال است.

وی با تاکید به اینکه شهرداری رشت به تنهایی قادر به نوسازی و تجهیز ماشین آلات سنگین  خود نیست، اضافه کرد: در شرایطی که هزینه های جاری و نگه داشت شهر بسیار بالا بوده شهرداری دیگر توان خریداری ماشین آلات جدید را ندارد باید منابع مالی دولتی به شهرداری تزریق شود تا به نوسازی ناوگان خود اقدام کند. همچنین در مواقع بحرانی به کمک بخش خصوصی برای در اختیار گذاشتن ماشین آلات سنگین بسیار نیازمندیم. لذا از بخش خصوصی می‌خواهیم دستگاههای سنگین خود را به شهرداری اجاره بدهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.