نظارت بر تاسیسات گردشگری گیلان، پس از وضعیت قرمز

0 691

معاون گردشگری گیلان از تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری در پی اعلام وضعیت قرمز کرونا در گیلان خبر داد.

«حمید رضا آذرپور» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید می‌شود و این طرح تا پایان فصل تابستان به دلیل امنیت خاطر گردشگران ادامه دارد.

وی با تاکید برانجام بازدید‌های نظارتی مستمر و ویژه افزود: در چهارماه نخست امسال ۵۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان با هدف تامین امنیت و سلامت گردشگران در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام شده است که در این مدت ۶۶ شکایت ثبت شد. همچنین بازدید‌های انجام شده منجر به ۶۰ تذکر، ۵۱ اخطار و یک مورد تعطیلی شده است.

اما درحالی گردشگری استان از تشدید نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری گیلان در استان خبرمی‌دهد که این استان با وضعیت قرمز کرونا در تعطیلات روزهای گذشته، شاهد حضور انبوه گردشگران از اقصی نقاط کشور بود. از سوی دیگر تورهای گردشگری درون استانی نیز بیش از همیشه در بحران کرونا رونق پیدا کردند. بدون اینکه بر چگونگی رعایت دستور العملهای بهداشتی ستاد مقابله با کرونا از سوی این تورها نظارتی باشد.

همچنین تاسیسات گردشگری گیلان از جمله هتلها طی اسفند پارسال تا خرداد ماه ضرری بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان را متحمل شدند.

از این رو شدت فعالیت گروه‌های غیرمجاز گردشگری همزمان با بازگشایی هتل ها و تاسیسات گردشگری استان، درهفته های اخیر موجب رقم خوردن حوادث ناگواری شده است. در پی اعلام شکایات و بروز حوادث ناگوار برای تعدادی از شهروندان در این تورها پیشتر«روزبه آلیانی» رئیس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد با ۳۵  گروه‌ غیرمجاز گردشگری فعال درسطح استان خبر داد و گفت: این برخوردها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و پلیس اطلاعات و امنیت استان انجام شده است.

وی افزود: این گروه‌ها به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های لازم مبادرت به اجرای برنامه‌های گردشگری کرده بودند که پس از رصد فضای مجازی توسط این دفتر و شناسایی آنها، درخواست برخورد با این گروه‌های متخلف صادر شد. گفتنی است در تعطیلات عید غدیر حدود ۴۰ هزار خودرو از مبادی ورودی استان وارد گیلان شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.