نگرانی خانواده ها از آموزش حضوری

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای واکسیناسیون در مدارس

0 336

در حالی امروز طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، ۳۸۰هزار دانش آموز گیلانی همزمان با سراسرکشور برسرکلاسهای فراخوانده شدند که بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۴۹ درصد دانش آموزان ۵ تا ۱۸ سال استان، واکسن نوبت اول و ۴۲ درصد واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به حضور اجباری دانش آموزان بر سر کلاسهای درس در حالیست که ویروس کرونا همچنان در گیلان فعال بوده و گزارشات آماری از افزایش مبتلایان و بستری شدگان در مراکز درمانی استان خبر می‌دهند و بسیاری از خانواده‌ها بخصوص در مدارس دولتی و پر جمعیت از نبود زیرساخت‌های مناسب بهداشتی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی ابراز نگرانی کرده و تمایلی برای فرستادن دانش آموزان خود به مدارس ندارند. چنانچه گزارشات ارسالی از سطح مدارس استان، از حضور حداقلی دانش آموزان در روز اول سال جدید حاکی است.

با این وجود سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با مرور، از آمادگی این دانشگاه برای حضور در مدارس و واکسیناسیون دانش آموزان جا مانده از واکسن خبر داده است.

 «فردین مهرابیان» به مرور گفت: در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گیلان، این دانشگاه اعلام آمادگی کرد؛ تا با هماهنگی آموزش و پرورش استان و درخواست مدیران مدارس، نسبت به تزریق واکسن به دانش آموزان جا مانده و تکمیل واکسیناسیون این گروه سنی در مکان مدارس اقدام کند.

 مهرابیان افزود: تاکنون در گروه سنی ۹ تا ۱۸ سال، حدود ۱۰۰ درصد دانش آموزان واکسن نوبت اول و ۹۵ درصد نیز واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین در خصوص واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال نیز اضافه کرد: بیش از ۴۹ درصد واکسن نوبت اول و ۴۲ درصد این گروه سنی نیز واکسن نوبت دوم خود را دریافت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: با توجه به بازگشایی اجباری مدارس طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کشور، امروز ۳۰۰ بازرس سلامت و بهداشت محیط از سطح کلاسهای مدارس و دانشگاه‌های استان بازدید میدانی به عمل آوردند.

 وی از خانواده‌ها خواست با توجه به فعالیت بیش از ۴۶۰ مرکز واکسیناسیون در استان و ۲۲۲ مرکز فعال در گیلان، هر چه زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسین دانش اموزان خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است به گفته «محمد فائزی» سرپرست آموزش و پرورش گیلان، امروز یکشنبه سه هزار و ۸۳۱ مدرسه با ۱۸ هزار و ۶۹۶ کلاس درس میزبان بیش از ۳۷۶ هزار و ۳۰۸ دانش آموزان در سراسر استان گیلان بودند.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان در مراسم بازگشایی مدارس به خانواده‌ها تأکید کرد: توصیه‌های لازم برای اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدیران و عوامل اجرایی مدارس انجام شده و تمام شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی مدیریت کرونا و استان گیلان در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.