احتمال آغاز موج هفتم کرونا

به دنبال هجوم مسافران نوروزی به گیلان اعلام شد:

0 682

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اغاز سفرهای نوروزی به گیلان، وضعیت کرونا در استان را حساس و شکننده اعلام کرد و گفت: احتمال آغاز موج هفتم کرونا در صورت هجوم مسافران به گیلان وجود دارد.

«فردین مهرابیان» با بیان اینکه روند شیوع اُمیکرون در گیلان همچنان شکننده است، اظهار کرد: پنج شهرستان انزلی، صومعه سرا، لاهیجان، رودبار، سیاهکل شهرستان‌های قرمز استان گیلان هستند که می‌تواند شرایط را برای گیلان حساس‌تر کنند. در چند هفته گذشته اکثر شهرستان‌های گیلان در وضعیت قرمز کرونایی بودند ولی اکنون آمار ابتلا به کرونا در این استان نزولی شده است.

وی بستری بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان را نشان دهنده چرخش کرونا در میان مردم دانست و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار کرونایی در گیلان شناسایی شده و اکنون بر اساس آمار ۳۴۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که از این تعداد ۷۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال ۸۳ نفر آنان وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تداوم وضعیت قرمز کرونا در پنج شهرستان استان افزود: ۱۰ شهرستان گیلان در وضعیت ناراحتی و همچنین دو شهرستان رضوانشهر و لنگرود در وضعیت زرد کرونایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از هجوم مسافران به گیلان در آستانه آغاز سال جدید گفت: از همه مردم درخواست دارم حدالامکان از سفر به گیلان جلوگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.