وجود ۹۹ نقطه‌ی حادثه خیز در گیلان

حدود 46 درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی استان فرسوده است

0 425

مدیرکل راهداری گیلان از آمادگی ۱۴۰ شرکت ناوگان حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به مسافران تابستانی دراین استان خبر داد و گفت: این تعداد شرکت ظرفیت جابه جایی ۲۵۰۰ مسافر را دارد.

به گزارش مرور، “محمدرضا نازک کار” با اشاره به آغاز مسافرتهای تابستانی گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان اعم از اتوبوس، مینی و بوس و سواری کرایه ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر است، افزود: بیش از ۳ هزار و ۹۷۶ راننده با سابقه در بخش حمل و نقل استان گیلان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان جا به جا شده‌اند، تصریح کرد: ۴۲ اکیپ راهداری نیز با ۴۷۵ نیروی راهدار و ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در سطح محورهای استان گیلان آماده ارائه خدمت به مسافران تابستانی هستند.
سه ماه تابستان پرترددترین فصل درجاده های برون شهری گیلان است و چند میلیون مسافر ازمبادی مختلف به استان وارد می شوند. درعین حال که تردد درجاده های برون شهری استان افزایش پیدا می کند به همان مقدار نیزبه میزان تصادفات رانندگی افزوده می شود. در سالهای اخیر با روند افزایش وقوع تصادفات جاده‌ای درگیلان، ازجمله علل وقوع این تصادفات فعالیت ناوگان فرسوده، نا ایمن بودن جاده ها، وجود نقاط حادثه خیز، سرعت غیرمجاز و بی‌توجهی رانندگان به جلو عنوان شده است.
سال گذشته ازسوی پلیس راه استان ۹۹ نقطه آسیب پذیرجاده ای شناسایی و به راهداری اعلام شد که براساس آمارها تاکنون ۱۰ نقطه توسط پیمانکار اصلاح و ترمیم شده است. گفتنی است، طبق آمارهای اداره کل راهداری گیلان در حدود ۴۶ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی استان فرسوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.