وعده تامین دارو به روزهای آینده موکول شد

برای چندمین بار در گیلان؛

0 189

با وجود بیش از سه هفته از کمبود از دارو در گیلان همزمان با سراسر کشور، در حالیکه انتظار می‌رفت از ابتدای هفته داروهای مورد نیاز استان تامین شود، اما هنوز داروخانه‌های استان با کمبود سرم و داروهای آنتی بیوتیک مواجه هستند. در عین حال امروز سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وعده تامین سرم و انواع آنتی بیوتیک‌ها را به روزهای آینده موکول کرد.

«عقیل قلی پور» با اشاره به اینکه با اوج گیری بیماری‌های ویروسی، مصرف داروهای ضد ویروس، سرم ها و مصرف آنتی بیوتیک ها چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده در رابطه با اقدامات انجام شده برای تامین داروهای مورد نیاز استان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، طی چند روز آینده سرم‌ها، آنتی بیوتیک‌ها و انواع اسپری‌های تنفسی وارداتی که عمده مشکل استان نیز در کمبود همین داروهاست، وارد استان می‌شود.

وی با تاکید به کاهش سطح ایمنی افراد در ایام کرونا با توجه به قرنطینه‌های افزود: پیش‌بینی می‌شد که بعد از اتمام کرونا، بیماری های ویروسی و آنفولانزا با شدت بیشتری شیوع پیدا کنند که امسال نیز شرایط به همین صورت بود.

لازم به ذکر است؛ امروز «سیدحیدر محمدی» رییس سازمان غذا و دارو از واردات یک پارت که شامل عدد ۳ تا ۴ میلیونی انواع آنتی بیوتیک ها می‌شود، تا اواخر هفته جاری از طریق هوایی به کشور خبر داده است.

وی درباره کمبود سرمهای تزریقی نیز گفت: در خصوص سرم نیز تا زمانی که مشکل رفع شود واردات را ادامه می‌دهیم. هفته ای حدود ۵۰۰ هزار سرم وارداتی داریم و این به جز ۱۴.۵ میلیون تولید داخلی ماهانه است.

محمدی تاکید کرد: در همه استانها برای تامین شربت استامینوفن و سرماخوردگی مشکل نداریم، اما برای استانهای مشکل دار با تامین داروها بلافاصله از طریق شبکه مویرگی توزیع، دارو ارسال خواهیم کرد.

پیشتر برخی منابع یکی از دلایل کمبود دارو در کشور را قاچاق معکوس دارو از ایران به کشورهای همسایه در پی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنعت دارویی کشور و ارسال دارو به روسیه نیز عنوان کرده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.