بیکاری در گیلان فاجعه بار است

دبیر تشکیلات خانه کارگر:

0 274

امروز در حالی «سیاوش آقاجانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، آمار بیکاری در استان را زیر ۸ درصد اعلام کرد که مدیر تشکیلات خانه کارگر استان میزان بیکاری در استان را فاجعه بارتر از آمارهای مسوولین دانست.

 آقاجانی با اعلام اینکه وضعیت بیکاری در استان با حدود یک درصد کاهش، کمی بهبود پیدا کرده مدعی شد: از ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر تکلیف اشتغالزایی استان در سال ۱۴۰۱، حدود ۶۸ درصد تحقق پیدا کرده و برای بیش از ۲۱ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

او تاکید کرد: گیلان از این حیث به نسبت سایر استانهای کشور وضعیت بهتری دارد.

در همین رابطه «حسن ایزدی» دبیر تشکیلات خانه کارگر استان به مرور گفت: مدیر کل کار و رفاه اجتماعی گیلان در حالی برای ادای این صحبتها به صدا و سیما دعوت شد که کسی از نماینده کارگران استان برای پاسخ به این سخنان حضور نداشت.

 ایزدی با فاجعه بار دانستن آمار بیکاری در استان تاکید کرد؛ اگر مدیران استان حقیقت را می گفتند، اکنون می‌بایست مدیران سازمان صمت به دنبال راه اندازی کارخانجات راکد و تعطیل شده بودند نه استاندار ودستگاه قضا.

وی اضافه کرد: چرا کارخانه‌هایی مانند پوشش با برخورداری از دستگاه و ماشین آلات راه اندازی نمی‌شوند تا حداقل ۵۰۰ جوان در آنجا مشغول به کار شوند.

 دبیر تشکیلات خانه کارگر با تاکید به اینکه مدیران استان خیلی خوب و زیبا صحبت می‌کنند اما میزان مراجعه کنندگان بیکار به خانه کارگر خیلی بیشتراز ادعای اشتغالزایی مدیران است افزود: متاسفانه تعداد آمار بیکاران استان افزایش یافته و این مساله از افزایش تعداد مراجعه کنندگان به تشکیلات خانه کارگر مشهود است.

ایزدی  با تصریح به اینکه گیلان در رتبه های بالای بیکاری در کشور قرار دارد اظهار کرد: عدم اجرای درست قانون کار و نبود سه جانبه گرایی در قراردادهای کاری در واحدهای تولیدی وصنعتی موجب اخراج کارگران و افزایش بیکاری در استان شده است.

لازم به ذکر است پیشتر بنا بر آمارهای تشکیلات خانه کارگر گیلان، تعداد کارگران مراجعه کننده برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی استان بالغ بر ۹ هزار نفر رسیده است.

 بررسی داده های مرکز آمار از نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فارغ التحصیل آموزش عالی از نرخ بیکاری ۱۱.۶ درصدی گیلان در تابستان جاری حاکی است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.