پایان دوران تابلوی «ساحل اختصاصی» در گیلان

0 360

بابک دین‌پرست، معاون وزیر کشور در حاشیه ستاد آزادسازی سواحل بندرانزلی گفت: تابلوی «ساحل اختصاصی» دیگر معنا ندارد و هر سانتیمتر از سواحل کشور متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است لذا دستگاه‌های دولتی باید در رفع تصرف سواحل اقدام کنند.

مهر نوشت: تصرف ساحل به هر نحوی و نادیده‌گیری حریم ۶۰ متری تخلف است و باید در جهت آزادسازی سواحل و در اختیار قرار دادن آن‌ها برای عموم مردم اقدام شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه کشور در وضعیت جنگ اقتصادی است و قوانین و مقررات باید بر اساس این شرایط تدوین شود، تاکید کرد: مقرراتی که با هم در تضاد بوده و موجب آزار مردن شده است باید احصا و رفع شوند.

دین‌پرست به بانک اطلاعاتی مربوط به میزان تصرفات به سواحل کشور نیز اشاره کرد و افزود: همه مستندات قانونی ارائه شده و در مکاتبه با استانداران و فرمانداران ذیربط برای آزادسازی سواحل اقدام شده است.

معاون وزیر کشور گفت: ۱۸۰ کیلومتر از کل ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی تصرف شده است و با وجود مهلت شش ماهه رییس جمهور برای آزادسازی حریم سواحل هنوز آزادسازی به صورت کامل انجام نشده است. دین‌پرست ادامه داد: البته بخشی از این تصرفات از سوی نهادهای نظامی، دولتی و گمرکات و بنادر صورت گرفته است اما آن‌ها نیز باید تشریفات قانونی را انجام دهند.

گفته می‌شود در کل سواحل جنوب و شمال کشور ۳۴۰ کیلومتر تصرف صورت گرفته است و در ۹ استان ساحلی بیش از پنج هزار هکتار تصرف اراضی انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.