خودداری صداوسیما از اجرای دستور دولت

فرصت چند روزه منابع طبیعی به صدا و سیما در عقب نشینی از دریا

0 530

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از آزاد سازی ۱۰۰ درصدی حریم سواحل استان خبر داد.

بیست روز بعد از ضرب العجل رییس جمهور برای آزاد سازی سواحل دریای خزر، حال یک روز مانده به پایان فرصت دستگاه‌ها درعقب نشینی از حریم سواحل،طبق آخرین گزارش اداره کل منابع طبیعی استان گیلان تا روز نوزدهم، دستگاه‌های دولتی به طور کامل از حریم قانونی سواحل استان عقب نشینی کردند.

این درحالیست که هنوز از روند و میزان آزاد سازی سواحل در اختیار برخی از ارگانهای نظامی و صدا وسیما گزارشی در دست نیست واین موضوع انتقادات زیادی را دراز صدا و سیما به دنبال داشته است. بطوریکه روز گذشته امام جمعه انزلی ازعدم عقب نشینی صداو سیما از سواحل زیبا کنار انتقاد کرد و این عمل را بر خلاف عدالت دانست.

«حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین» با انتقاد از نحوه پوشش خبررسانی صدا وسیما در بحث آزد سازای سواحل و خودداری این نهاد از اجرای دستور رییس جمهور گفت:«صدا و سیما گاهی اوقات یک جهتی می‌رود و مسائل مربوط به خودش را مطرح نمی‌کند، در بحث سواحل و آزادسازی سواحل که بر اساس دستور ریاست محترم جمهوری راه افتادند این کار را انجام دادند و صدا و سیما هم هرجا خبرنگارش رفت و هلیکوپتر سوار شد و با قایق و سواره و پیاده رفت فیلم گرفت یک فریم از مجتمع زیباکنار که خود صدا و سیما بیش از همه ساحل و دریا را تصرف کرده و ورود کرده به دریا به مردم نشان نداد! این عدالت است؟ این سوت زنی است؟ آدم عیب خودش را نگوید ولی عیب دیگران را هی بگوید! خب کمی هم به خودتان بپردازید، این رفتارهایی که گاهی اوقات در برخی مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ما برای کشور آسیب‌زاست باید اصلاح شود.»

در همین رابطه «میرحامد اختری» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به مرور اظهار کرد: ارگانهای نظامی دریایی مانند نیروی دریایی بر اساس قانون لاجرم باید در کنار دریا و حریم ساحل باشند اما به صدا و سیما فرصت دادیم هر چه زودتر نسبت به عقب نشینی از حریم ۶۰ متری ساحل اقدام کند.

 اختری با تأکید به اینکه در حدود ۱۵ درصد سواحل گیلان در اختیار دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی قرار داشت: حدود ۹۵ درصد آزاد سازی این سواحل اجرا شده که از این میزان ۱۱ درصد در اختیار دستگاه‌های دولتی و ۴ درصد متعلق به بخش خصوصی بود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی به جز صدا وسیما از سواحل عقب نشینی کردند افزود: هنوز برخی از سواحل در اختیار اشخاص حقیقی و شرکتهای خصوصی باقی مانده که در اسرع وقت با حکم قضایی در اولویت آزادسازی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است براساس آمارها، ۱۵ درصد از ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان از چابکسر تا آستارا در اختیار دستگاه‌های دولتی و خصوصی قرار داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.