کشف ۲۰۸ هزار ماسک و ۷۲۰ لیتر الکل در گیلان

0 411

همزمان با شیوع کرونا ویروس در گیلان و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، تقاضای شهروندان استان برای تهیه مواد ضد عفونی کننده و لوازم بهداشتی از جمله ماسک و دستکش از داروخانه ها و مراکز بهداشتی رو به افزایش گذاشته است.

در طول یک ماه گذشته با وجود اینکه مسوولان سازمان صمت استان وعلوم پزشکی از توزیع این اقلام در این مراکز خبرمی‌دهند اما همچنان این لوازم نایاب بوده و به راحتی در دسترس مردم قرار ندارد. موضوعی که همواره مورد اشاره و اعتراض مردم بوده و می‌گویند اقلام کشف شده در کدام مراکز توزیع می‌شوند؟
این درحالیست که در هفته‌های گذشته، تعزیرات استان نیز از کشف انبارهای احتکار این اقلام در استان خبر داده بود.

امروز نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف بیش از ۲۰۸ هزار ماسک ، ۷۲۰ لیتر الکل و پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش توسط بازرسان این سازمان طی هفته گذشته خبر داد.

«فرهاد دلق پوش» گفت: در بازرسی های مستمر از بازار، پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش و بالغ بر ۷۲۰ لیتر الکل کشف و بدون هیچ چشم پوشی، بلافاصله پرونده تخلف آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارجاع شد.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اشاره به برخی کمبودها در زمینه اقلام بهداشتی در گیلان، افزود: در چند روز گذشته تعداد ۱۰هزار و ۹۸۰ عدد اسپری ضد عفونی کننده و ۱۲۰ هزار پد الکلی و ۶۰ هزار ماسک در استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه‌ها توزیع شده است. این آمارغیر از مواردی است که توسط نیروهای مردمی به صورت خودجوش تولید و توزیع می‌شود.

گفتنی است شب گذشته نیز « آرش فرزام صفت »معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۱۵ واحد تولیدی استان ، اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در گیلان تولید می‌کنند گفت: داروخانه‌های استان از لحاظ محلول ضدعفونی کننده به حد کفایت نیاز رسیده‌اند و در حال حاضر روزانه حدود ۳۵ تن محلول ضدعفونی کننده (معادل ۲۰۰ هزار عدد محلول ضدعونی کننده) در استان تولید می‌شود.

فرزام صفت افزود: از ابتدای این موضوع، تولید این اقلام بهداشتی فقط در ۱۴ داروخانه توزیع می‌شد اما اکنون توزیع این محصولات به ۵۹ داروخانه رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.