کالاهای بدون شناسه و ثبت قاچاق هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛

0 161

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل ۳ هزار پرونده تخلف در بخش صنوف گیلان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد که به جریمه ۱۲ هزار میلیارد ریالی از سوی تعزیرات منجر شد.

«تیمور پورحیدری» با اشاره به جایگاه پنجم گیلان در تشکیل پرونده تخلفات صنوف از سوی حوزه بازرسی افزود: گیلان در گروه خودرویی و لوازم یدکی، لوازم خانگی و در بخش مصالح ساختمانی از نظر تعداد پرونده‌ی تخلف تشکیل شده جز ۵ استان برتر در کشور است.

پورحیدری در خصوص کشف تخلفات در حوزه تولید و صنعت و معدن نیز به مرور اظهار کرد: هر گونه کالایی که بدون شناسه و ثبت در سامانه جامع تجارت وارد عرضه شود جزو کالای قاچاق محسوب می شود.

وی با تاکید به اینکه در کشف این تخلفات و انبارهای احتکار کالا، گزارشات مردمی تاثیر گذار بود اظهار کرد: بیشتراین کالاها توسط صنوف مختلف از مبادی غیر قانونی بدون اینکه در سامانه جامع تجارت به ثبت برسند وارد کشور شد و مورد احتکار و اختفا قرار گرفتند. از اینرو جزو کالای قاچاق محسوب و برای عوامل آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

 

پورحیدری با اشاره به شناسایی تخلفات حوزه صنعت و معدن، با تاکید به نظارت در حوزه تولید استان اظهار کرد: کلیه تولیدکنندگان موظفند برای اخذ شناسه کالا و محصولات خود در این سامانه اقدام کنند. در غیر این صورت کالای تولید شده نیز قاچاق تلقی خواهد شد و از عرضه آن کالا جلوگیری خواهد شد.

وی تعداد تخلفات در حوزه صنعت و معدن استان را محدود اعلام و تاکید کرد: تولیدکنندگان استان به ثبت محصول خود در سامانه جامع تجارت آگاه و واقف هستند.

 

لازم به ذکر است؛ در گیلان ۱۳۸ هزار پروانه کسب صنفی در زمینه های مختلف فعالیت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.