ادامه‌ی تلاشهای منطقه آزاد انزلی برای مقابله با کرونا

0 525

سازمان منطقه آزاد انزلی پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و کمبود محصولات ضد عفونی، با دستور «محمد ولی روزبهان » مدیرعامل سازمان، کلیه‌ی واحدهای تولیدی که از ظرفیت تولید محصولات ضد عفونی و محصولات بهداشتی از قبیل ماسک و لباس پزشکی برخوردار بودند، خط تولید خود را تغییر داده و با اخذ مجوزهای لازم محصولات مورد نیاز را به منظور تأمین نیاز کادر درمانی و آحاد مردم جامعه تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادند.

بر این اساس از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی، شش دستگاه مانیتورینگ پرتابل برای بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بندرانزلی تامین شد.

دستگاه مانیتورعلایم حیاتی جهت نمایش سیگنال‌های حیاتی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه(NICU,ICU و CCU)، اورژانس و اتاق‌های عمل به‌عنوان یکی از تجهیزات ضروری و لازم بکار می‌رود.

همچنین از سوی شرکت آروین دارو منطقه آزاد انزلی که یکی از واحد های تولیدی در زمینه تولید آب آشامیدنی ویتامینه بوده با توجه به نیاز استان گیلان و کشور خط تولید خود را پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح تغییر داده و در حال حاضر «محلول ضد عفونی پرکلرین » تولید می‌کند.

«آرمین نقوی» مدیرعامل شرکت آروین دارو با اعلام این خبر گفت: برای تولید این محصول ۱۱ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار بوده و روزانه بالغ بر ۱۰ هزار لیتر محلول پرکلرین در این کارخانه تولید می شود.

وی  افزود: با توجه به نیاز افراد و مراکز درمانی این محلول در دزهای ۱۰۰۰ و ۱۰ هزار ppm تولید و در بسته بندی های ۷۵۰ میلی لیتر و ۲۰ لیتری در حال تولید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.