گیلان رتبه نخست کاهش مرگ و میر در کرونا

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:

0 297

« آیت الله رسول فلاحتی » نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار امیرسرتیپ« حسن علیپور» معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ « بابک جمالی » فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: گیلان رتبه نخست کاهش مرگ و میر، افزایش ترخیصی ها از بیمارستان ها و کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در کشور را کسب کرده است.

آیت الله فلاحتی به حضور فعال نیروهای مسلح ایران در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: حضور موثر سپاه و ارتش در مبارزه با ویروس کرونا یادآور جانفشانی این نیروها در ۸ سال دوران دفاع مقدس است.

وی با قدردانی از تلاش نیروهای مسلح در مبارزه با ویروس کرونا به ویژه نیروی زمینی ارتش در گیلان، تصریح کرد: تلاش های صورت گرفته توسط تمام متولیان به ویژه نیروهای مسلح موجب شده گیلان رتبه نخست در کاهش مرگ و میر، افزایش ترخیصی ها از بیمارستان ها و کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در کشور را کسب کند.

آیت الله فلاحتی، مردم گیلان را عاقل و فهیم عنوان کرد و افزود: کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در سایه همکاری و همراهی مردم با متولیان امر محقق شده است.

همچنین در این دیدار «امیر سرتیپ حسن علیپور» معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملکرد لشکر ۱۶ زرهی قزوین  در راستای مبارزه با ویروس کرونا در گیلان و گفت: ماموریت کنترل ورودی و خروجی شهرستان رشت به نیروی زمینی ارتش محول شده و ۲ ایستگاه در رودبار و محل عوارضی رشت در منطقه امامزاده هاشم دایر شد.

وی از کنترل و پایش ۶۰ هزار خودرو طی ۱۵ روز گذشته در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر غربالگری شدند که ۸۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند.

وی با اشاره به گندزدایی ۱۷۵ شهر و روستای گیلان توسط نیروی زمینی ارتش در مدت ۱۵ روز گذشته، گفت: بیش از ۷۵۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده مصرف کردیم و توانستیم حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلومتر را در ۱۷۵ شهر و روستای گیلان گندزدایی کنیم.

معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار ماسک و دستکش در شهرها و روستاهای گیلان توزیع کردیم، تصریح کرد: آمادگی ایجاد نقاهتگاه با یک هزار تخت در گیلان را داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.