آزادراه منجیل-رودبار پایان سال به زیر بار ترافیک می‌رود‌

با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه؛

0 222

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان طی روزهای گذشته، تنها بخش باقی‌مانده از آزادراه ۱۳۸کیلومتری قزوین- رشت حد فاصل منجیل تا رودبار به طول حدود ۸,۲ کیلومتر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 این درحالیست که پیش از این «میلاد دوستی» مدیر پروژه تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه منجیل به رودبار اعلام کرده بود که این پروژه ملی تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ادعایی که توسط محمد پردل‌نژاد مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به دلیل کمبود منابع اعتباری رد شد و به پایان سال موکول گردید.

با این حال هشت کیلومتر از مسیر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین در محدوده رودبار تا منجیل که تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار و منابع مالی صرف تکمیل آن شده ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لازم به ذکر است: آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان‌های همجوار به گیلان است که بخش اعظم آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار منجر به کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهد شد.

این پروژه در طی سالهای گذشته با چالش‌های مختلفی از جمله مخالفت بازاریان زیتون فروش رودباری به دلیل تغییر مسیر جاده اصلی رودبار، کمبود مصالح ساختمانی و اعتبارات مواجه بود که بارها به توقف عملیات کارگاهی و کندی پیشرفت پروژه منجر شد.

گفته می‌شود؛ رتبه دوم بزرگترین دهانه پل در پروژه‌های آزادراهی کشور به پل شماره ۶ در این محور تعلق دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.