ادامه روند آلودگی رودخانه های رشت ویرانگر است

0 554

«آیت‌الله رسول فلاحتی» امام جمعه رشت خواستار توجه بیشتر مدیریت شهری رشت به رودخانه های گوهررود و زرجوب شد.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی مسئولان شهری به مشکل پسماند سراوان و رودخانه‌های آلوده رشت، گفت: گوهررود و زرجوب حرف اول شهرداری و شورای شهر رشت باشد، زیرا ادامه روند آلودگی شهری ویرانگر خواهد بود.
فلاحتی همچنین با اشاره به مشکلات زیست محیطی گیلان به ویژه پسماند و تالاب انزلی، بیان کرد:‌ تالاب انزلی که می‌تواند مایه درآمد مردم گیلان در بخش گردشگری باشد، تبدیل به یک غصه شده است. مسئولان برای تالاب انزلی چاره‌اندیشی کنند.
آیت‌الله فلاحتی کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های ویژه گیلان دانست و عنوان کرد:‌ کشاورزان با وجود زحمت بسیار برای تولید برنج از درآمد خوبی برخوردار نیستند و لذا جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار و تعیین قیمت برنج را دارد تا حداقل بخشی از آلام کشاورزان جبران شود.
تذکرات و تاکیدات نماینده ولی فقیه در گیلان به مسایل زیست محیطی در روزهای گذشته نیز مورد توجه بوده است. پیشتر نیز آیت الله فلاحتی در دیدار با دانشگاهیان به آسیب پذیرشدن حریم رودخانه های استان به دلیل برداشت بی رویه هشدار داده و گفته بود: تجزیه پذیری رودخانه های گیلان کم شده و محیط زیست باید دراین عرصه عاقلانه ورود کند.
وی با تاکید بر ورود کرسی های علمی و دانشگاهی استان به مسائل زیست محیطی گیلان افزود: ورود دانشگاهها به حل مشکلات رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت و نیز زباله سراوان در احیای محیط زیست منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله فلاحتی همچنین به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: این تالاب واقعا گریه آور است اما درصورت توجه به آن بستری برای جذب گردشگران و اکوتوریسم محسوب می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.