اعتبار مالی دولت فقط برای کشاورزان عضو بیمه صندوق کشاورزی

0 370

هیات دولت مصوبه‌ی اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان های بوشهر، هرمزگان و گیلان را ابلاغ کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفترهیات دولت، هیات وزیران درجلسه‌ی مورخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹، با اختصاص اعتبار تا سقف مبلغ ۱۲۵۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخشهای خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در استان های بوشهر و هرمزگان موافقت کرد.

شهرستانهای تالش، املش، رودسر، فومن، سیاهکل و آستارا در گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خسارت های زیادی از وقوع سیلاب های متعدد متحمل شدند. روستاهای شهرستان تالش بیشترین خسارت را درجریان این سیلاب ها به خود دیدند. همچنین طبق آمارهای سازمان جهاد کشاورزی گیلان طی تابستان گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار آسیب و خسارت ناشی از سیل شدند.

اما این اعتبارات در کدام بخش های خسارت دیده‌‌ی استان هزینه خواهد شد؟ «امیرمرادی» مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان درگفتگو با مرور با تاکید به اینکه پیش از تایید این مصوبه ازسوی دولت، حدود ۴۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت به کشاورزان خسارت دیده از سیلاب در شهرستانهای مختلف تخصیص یافت افزود: با این ابلاغ حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر به کشاورزانی که درصندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی  ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد.

مدیرکل بحران استان تاکید کرد: این اعتبار صرفا برای جبران خسارتهای اراضی کشاورزی بوده و از ابتدای سال جاری برای جبران بازپرداخت وام و جریمه‌ی آن دسته از روستاییان آسیب دیده که پیشترتسهیلات کشاورزی دریافت کردند پرداخت می‌شود.

مرادی گفت: درجریان سیلابهای تابستان گذشته ۲۷ هزار کشاورز گیلانی  که محصولات خود را بیمه محصولات کشاورزی کرده بودند آسیب دیدند. این کشاورزان توسط بخشداریها و فرمانداریها شناسایی و به بانکها برای دریافت خسارت معرفی شدند و تا کنون ۵۲ میلیارد تومان خسارت به آنها پرداخت شده است. وی خواستار تشویق کشاورزان به بیمه‌ی  محصولات کشاورزی شد.

مدیرکل بحران استان با اشاره به اینکه هنوز از سوی دولت، اعتبارات جبران خسارت به ستاد بحران استان در سال ۹۹ پرداخت نشده است گفت: با پیگیری های انجام شده وزیر کشور با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار فقط برای حوزه سیلاب تالش موافقت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.