اعزام نماینده ویژه کنوانسیون حقوق کودک به تالش

0 499

در ادامه‌ی واکنش های مقامات کشوری و استانی  به قتل فجیع «رومینا اشرفی» دانش اموز ۱۴ ساله تالشی به دست پدر، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از اعزام نماینده ای برای بررسی قتل رومینا اشرفی  به شهرستان تالش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، «محمود عباسی » معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به منظور بررسی ابعاد مختلف جنایت اتفاق افتاده در شهرستان تالش، «سید کمال عبداللهی اصل» مشاور خود را به این شهرستان اعزام کرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در حکم ماموریت نماینده تام الاختیار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک آورده است که به جنابعالی ماموریت داده می شود با مراجعه به شهرستان تالش و گفت وگو با مقامات قضایی انتظامی و بهزیستی گزارش جامعی از ابعاد مختلف جنایت و قتل رومینا اشرفی تهیه و ارائه نمایید.

در همین رابطه روز گذشته نیز «شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه‌‌ی پیشین رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و معاون پیشین  در امور زنان و خانواده در صفحه‌ی توییتر خود نسبت به قتل فجیع «رومینا» دختر ۱۳ ساله گیلانی که با انگیزه ناموسی توسط پدرش کشته شد، واکنش نشان داد.

شهیندخت مولاوردی نوشت: «رومینا نه اولین قربانی قتل های ناموسی است و نه آخرین آن؛ تا زمانی که قانون، رویه قضایی و فرهنگ حاکم و مسلط بر جوامع محلی و جهانی بازدارندگی لازم را نداشته و با تشویق و ترویج آن در خدمت این جنایت بشری باشند!»

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «قوانین محکم در قبال جنایات بازدارنده هستند. کاش تلاش دلسوزان زودتر نتیجه می داد. با پیگیری و درخواست دولت و مجلس، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در آخرین مراحل است.»

اما ابتکار در حالی از امیدواری برای به نتیجه رسیدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نوشته که این لایحه حدود ۱۲ سال پیش به منظور ایجاد تحول در بحث حقوق کودک تدوین شد و پس از این همه سال همچنان در مسیر پرتلاطم خانه ملت و شورای نگهبان دست به دست می‌شود و هنوز به سرانجام روشنی نرسیده است.

گفتنی است، اظهارنظر دیرهنگام مسئولان در رابطه با قتل رومینا و عدم انعکاس به موقع واقعه سبب انتقاد از رسانه های محلی تالش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.