راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری اجتماعی و خانه‌امن در تالش

0 477

ماجرای قتل رومینا دختر ۱۴ ساله‌ی تالشی به دست پدر وعیان شدن آسیب‌های اجتماعی به خصوص خشونت علیه کودکان و زنان در بسترهای قومی و مذهبی در مناطق روستایی گیلان توجهات زیادی را در یک ماه گذشته از سوی فعالین حقوق کودک و مشاورین خانواده و روانشناسان به دنبال داشت. فشار افکار عمومی و رسانه ای استان و کشور به لزوم وجود حمایت های قانونی و پیشگیرانه از سوی دستگاههای اجرایی گیلان به بهانه‌ی قتل این دختر نوجوان تالشی منجر به راه اندازی دفتر تسهیل گری اجتماعی و خانه‌ی امن در شهرستان تالش برای اولین بار شد.

«زهرا یعقوب نژاد» مدیر کل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری گیلان با اعلام این خبر به مرور گفت: با رایزنی های انجام شده با وزارت کشور به طور مشخص در مناطقی با آسیبهای اجتماعی و خشونت علیه زنان و کودکان مواجه هستند دفاتر تسهیل گری اجتماعی و خانه های امن ایجاد می‌شود. در حال حاضر در انتظار تامین اعتبار راه اندازی این دفتر در شهرستان تالش هستیم.

مدیر کل امور بانوان وخانواده‌ی استانداری گیلان در ادامه از جدیت و پیگیری جهت تصویب لایحه‌ی حمایت از کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: سازمان امور اجتماعی  و معاونت امور زنان وزرات کشور با جدیت به دنبال تصویب این قانون است.

یعقوب نژاد در خصوص نقش تعصبات قومی  و مذهبی در بروز این خشونتها گفت: کاهش خشونت های قومی و مذهبی نیازمند آموزش است و باید از طریق دستگاههای اجرایی از جمله بهزیستی، آموزش و پرورش و فرمانداریها و مراکز مشاوره ی اجتماعی با برگزاری نشست های مشترک در مناطق مستعد استان اقدامات لازم برای کاهش این خشونتها انجام شود.

گفتنی است سازمان بهزیستی کشور نیز سامانه‌ی مشاوره‌ی تلفنی ۱۴۸۰ تحت عنوان صدای مشاور خود را گسترش داده و راهنمایان بالینی در حیطه‌ی مشاوره و راهنمایی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور به مردم و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارایه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.